/ / iStock/Getty Images
Международен екип от астрономи откри екзопланета, която създава мощни радиосигнали благодарение на взаимодействието си със звездата GJ1151, около която орбитира, съобщи Сайънс алърт.

Студентка откри 17 нови екзопланети, на едната от които може да има живот

Били извършени наблюдения с помощта на радиоинтерферометъра LOFAR, който сканира небето в ниския радиочестотен диапазон. Специалистите открили лъчение, което може да свидетелства за наличие на екзопланета край червено джудже, отдалечено на 26 светлинни години от Земята.

Откриха най-горещата екзопланета

Взаимодействието между екзопланетата и червеното джудже напомня това между Юпитер и луната му Йо. То поражда радиоизлъчване с кръгова поляризация, което в ниските честоти може да има голяма мощност. Магнитното поле на Слънцето, което е звезда от тип жълто джудже, не е достатъчно силно, а планетите са много отдалечени от него, за да се получи подобен ефект. Магнитното поле на червените джуджета е много по-силно.

НАСА публикува видео-карта на всички открити екзопланети

Учените изключили възможността около GJ1151 да кръжи друга звезда, която също би могла да предизвика подобен ефект. По мнението им, откритата от тях екзопланета е скалиста и се завърта около звездата си за 1-5 дни.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук