/ / iStock/Getty Images
Изследването ще поднови спора сред астрономите дали търсенето на условия за живот извън Слънчевата система трябва да се съсредоточи върху екзопланети
Астрономи наблюдаваха пряко с телескоп на НАСА скалиста екзопланета, голяма колкото Земята, но без атмосфера, съобщи Ройтерс.

Повърхността на планетата HS 38844b, която е на 48,6 светлинни години от нас, прилича на пустошта на Луната или на Меркурий. Възможно е тя да е осеяна с тъмни вулканични скали. Размерът и е 1,3 пъти колкото земния, а орбитата е малка - една обиколка по нея продължава едва 11 часа.

Астрономи откриха потенциално обитаема планета в нова звездна система

Липсата на атмосфера вероятно се дължи на силната радиация на звездата, която е червено джудже, доста мъждиво по звездните стандарти. То обаче излъчва силна ултравиолетова светлина.

Изследването вероятно ще поднови спора сред астрономите дали търсенето на условия за живот извън Слънчевата система трябва да се съсредоточи върху екзопланети около червени джуджета, каквито са 75% от звездите в Млечния път, или около по-редките и големи звезди с по-висока температура, каквато е Слънцето.

НАСА публикува видео-карта на всички открити екзопланети

Планетата е изследвана със спътника за транзитиращи екзопланети и с космическия телескоп "Спицър".