Част от българските висши духовници се предвижват с обществен транспорт или с личните коли на служители от епархиите си, показа проверка на Дарик след скандала с линкълна, с който Варненският митрополит Кирил избра да се появи на Никулден.
Русенският митрополит Неофит ползвал основно автобуси, Плевенският митрополит Игнатий нямал нито кола, нито шофьор, возели го колегите му от други епархии. Богослови разказват, че Пловдивският митрополит Николай имал няколко скъпи возила.
Ловчанският митрополит Гавраил не коментира конкретния случай: "Каквото и да правим, не трябва да съблазняваме хората, не само с коли, но и във всяко едно отношение". Митрополит Гавраил призна, че има "Шкода", а митрополията има джип "Нисан".
Отец Тихомир от Плевенската епархия разказа, че митрополит Игнатий нямал нито кола, нито шофьор: "И той като всички хора има нужда, но ние сме на самоиздръжка. Нашата епархия няма възможност да издържа шофьори, да поддържа коли. Той е принуден да пътува до София с други митрополити".
Богословът проф. Иван Желев обясни, че Русенският митрополит Неофит ползвал предимно обществен транспорт.
Моралният казус с подарения на Варненския митрополит Кирил "Линкълн" разбуни духовете и в Сърбия, където също провериха автопарка на висшия си клир. Оказа се, че най-масовите возила на владиците там са "Ауди А6" или джип, с разликата, че при тях колите не са подарени от фирми, а са служебни.
За любовта към лукса на владиците често говореше покойният сръбски патриарх Павле. В биографичната книга той разказва потреса си, когато видял пред Светия синод паркирани десетки "черни лимузини".
Не е ясно дали Светият Синод ще сметне за нужно на редовното си заседание идната седмица да обсъди случая. Може би е време да чуем какво мисли българският патриарх Максим за паркинга на нашия висш клир.