Вики Политова: Зрителите предпочитат Новините на NOVA
Вики Политова: Зрителите предпочитат Новините на NOVA / netinfo

"Нова броудкастинг груп" развива портфолиото си така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшафт. Това каза в интервю за "24 часа" Вики Политова - главен оперативен директор на NOVA.

Новите тенденции на телевизията

"Предлагаме синергия през различни медийни платформи и добавяме нови дигитални пластове към традиционния медиен бизнес и това няма еквивалент в България. Реализирането на все по-нови онлайн проекти и продукти, в това число развитието на крос медийно съдържание, ни дава уникалната възможност да отговорим на най-модерния рефлекс на новите начини на потребление на съдържание. Компанията притежава огромно конкурентно преимущество със сериозна дистанция пред останалите играчи на пазара, като разполагаме с най-голямото дигитално видеосъдържание в България, достъпно в различно време и на различни платформи, което надгражда стандартното телевизионно линейно предложение. Това е ключово - както за зрителите и потребителите, така и за рекламодателите", подчерта Политова.

"Бяхме пионери в стартирането на спортни платени канали чрез пакета Diema Extra, стартирахме първия риалити сериал "София - Ден и Нощ", както и най-новия български сериал на медицинска тематика "Откраднат живот". Променихме разбирането за силен и слаб телевизионен сезон, като инвестираме и въвеждаме нови проекти през цялото време от годината. Нашите програмни премиери, нови забавни и спортни програми предлагат първокласно и разнообразно съдържание във всеки сезон. Една от най-значимите иновации за пазара е създаването на 7Talents - компанията за продуциране и дистрибутиране на ексклузивно уебсъдържание, част от "Нетинфо". Благодарение на тази инвестиция отворихме нови възможности за продуциране на видеосъдържание. Стартираха първия български уебтийнсериал - "Не така, брат", първите български уебриалити формати и специално предназначени за дигиталното пространство видеопроекти. Това е важна стъпка в развитието на продуцентския пазар в България и така отваряме нови перспективи за развитие на съдържание и иновативни форми за реклама и продуктово позициониране", категорична е тя.

Вики Политова Зрителите предпочитат Новините на NOVA
netinfo

Вики Политова добави, че в навечерието на есенния телевизионен сезон NOVA е подготвили поредица от нововъведения, които ще превърнат програмата на телевизията в сензация.

Запитана как NOVA успя да увеличи зрителите си, Политова отговори: "Към настоящия момент на 2016 г. отчитаме най-високи приходи, които компанията някога е правила. Нещо повече, бележим подобни резултати сега при значително по-малък пазар спрямо пика на 2008 г., което говори за огромния потенциал на нашата медийна компания и за правилни управленски решения".

Зрителите предпочитат Новините на NOVA

По думите й централната и късната емисия, следобедните новини и сутрешният блок "Здравей, България" са лидер сред активното население (18-49 г.), като доверието на зрителите продължава да расте: "Този факт беше потвърден и от независимо представително проучване на GfK България, проведено през месец май тази година в градове с над 50 хил. жители. Предпочитанието на зрителите към новините на "Нова" е устойчива тенденция, а процентът на тези, които избират новинарските емисии на медията, нараства прогресивно през последните 4 г. - от 32% през 2012 г. до 53% през 2016 година".

Вики Политова Зрителите предпочитат Новините на NOVA
netinfo

NOVA ще предложи за първи път иновативна програмна схема „2 в 1" тази есен

"Нова броудкастинг груп" през 2015 г. отбеляза рекордни резултати във всички бизнес направления и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България - като аудитория и приходи. Вярвам в успеха на предстоящия телевизионен сезон, защото Нова ТВ ще предложи комбинация от иновативна програмна схема, старт на два изцяло нови за България проекта, както и поредица от вече наложили се успешни предавания и сериали. За първи път тази есен ще представим сезон "2 в 1", като въвеждаме нова програмна схема - два сезона в един. В началото на септември стартираме с "ВИП Брадър", "Откраднат живот" и "София - Ден и Нощ".

Вики Политова Зрителите предпочитат Новините на NOVA
netinfo

В рамките на същия сезон - от ноември, ще представим за първи път два изцяло нови за България телевизионни формата - "Пееш или лъжеш" и "Bake off: Най-сладкото състезание". Също от ноември стартират и нови сезони на две утвърдени вече продукции - "Аз обичам България" и "Мис Пепеляшка". Българският зрител ще гледа за първи път подобна жанрова палитра от програми в рамките на един сезон. Другото, с което ще откроим есенния сезон на Нова тв, е концерт спектакъл на открито на националния празник - 6 септември, в центъра на София. Концертът ще премине под мотото "Заедно сме номер 1" и така Нова тв ще е първата медия, която открива новия си сезон със спектакъл на живо пред публика. Любими български изпълнители ще излязат на една сцена с лицата на Нова тв, а най-новите уебпродукции на "Нетинфо" също ще са част от програмата, уточни Вики Политова.

Вики Политова Зрителите предпочитат Новините на NOVA
netinfo

На въпрос какви предизвикателства предстоят за индустрията, тя отговори: "За да можем да продължим да инвестираме в разнообразно съдържание, е много важно да се ограничи пиратството, което все още е проблем за нашата индустрия. В това число нерегламентираното излъчване на нашите канали в хотели и заведения".

Цялото интервю на Вики Политова за вестник „24 часа" може да четете тук.