дрон
дрон / ThinkStock/Getty Images
Интервю с Антон Пулийски от Асоциацията на безпилотните летателни системи
95306
Интервю с Антон Пулийски от Асоциацията на безпилотните летателни системи
Експерт: Законодателна пропаст зее за дроновете, пилотите да се лицензират
  • Интервю с Антон Пулийски от Асоциацията на безпилотните летателни системи
  • Експерт: Законодателна пропаст зее за дроновете, пилотите да се лицензират
В България има законодателна пропаст по отношение на дроновете. Това заяви за Дарик Антон Пулийски от Асоциацията на безпилотните летателни системи.  Според него технологията на дроновете е изненадала законодателите не само у нас, но и в Европа, където промените се правели „на парче” и без ясна цел. По думите му по подобие на шофьорите и пилотите на дронове се нуждаят от форма на регистрация и опредено лицензиране.

Дронът - детска играчка, скъпо удоволствие или технология на бъдещето?

Според Антон Пулийски законодателната дупка не е само в България, а е навсякъде по света, тъй като дроновете са навлезли масово в последните 2 години. "Там има законодателна пропаст и именно заради това бъдещите предприемачи в тази област не биха могли да поемат ангажимента да финансират проект, който би могло да се наложи пост фактум да се реконструира или забрани от законодателя", казва той.

Как дронове ще спасяват човешки животи?

От гледната точка на юрист експертът споделя, че законодателството в сектора не се избистря бързо, тъй като появата на дроновете била изненадваща за доста различни структури. "Технологията на дроновете не само се появи изведнъж, но набра много голяма популярност. Поради тази причина през последните години бяхме свидетели на решения, които бяха повече на парче, отколкото някаква конкретна политика, която да бъде международно спазвана", казва той.

дрон
ThinkStock/Getty Images

По думите му за пилотите е необходимо определено лицензиране по подобие на шофьорите на коли. "Притежанието и управлението на дрон е редно да бъде обвързано под някаква форма на регистрация, под някаква форма на лицензиране на пилота и неговите умения малко или много да бъдат ангажименти на застрахователите, които да предоставят някаква форма на "Гражданска отговорност", която е актуална при превозните средства, казва Пулийски.

Вижте най-добрите снимки, направени с дрон

Ако сега се доближим до прозорец, ще видим празно пространство, а след пет години, смятам, че ще бъде изпълнено от летателни машинки, които да изпълняват задачи, дадени предварително, казва експертът.

дрон
ThinkStock/Getty Images


Цялото интервю на Христо Гатев с Антон Пулийски можете да чуете в звуковия файл