/ iStock/Getty Images
„Нашият бизнес се основава на потребността на модерния човек от качествени услуги, предоставени на висока скорост, навременно обслужване и добавена стойност. А добавената стойност, която ние се стремим да подарим на нашите клиенти, вярвам че е в най-скъпата валута – време. За да вмъкнат в натоварения си график всичко, за което иначе времето им липсва – семейство, спорт, хоби, отдих и забавления.“ Повече за това, кои са Gastronom.bg, разказва Ивайло Георгиев - изпълнителен директор на компанията.

Представете вас и вашата компания в няколко изречения?
Приех предизвикателството да поема управлението на Gastronom.bg през лятото на 2021 г. при много специфични обстоятелства предвид Covid пандемията. Имам опит в онлайн продажбите в лицето на Gastronom.bg, Ozone.bg и други.

Gastronom.bg оперира на територията на София - град, София област,  Пловдив и околностите. Нашите клиенти могат да поръчат онлайн всичко, от което се нуждаят за своето домакинство и да го получат до 3 часа или в избран от тях часови диапазон до 5 дни. Така те могат да планират живота си, пестейки време и енергия от опашки, задръствания и носене на торби с покупки.

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?
Компанията функционира на пазара от по-малко от 2 години, като при поемането на управлението от моя страна, екипът се разрастна значително и в момента в компанията работят над 75 служители. Концепцията на Gastronom.bg е да бъде близо до клиентa – модерни хора с бърз ритъм на живот и ограничен ресурс от най-ценното – време.

Искаме да ги научим как да пазаруват бързо, лесно и удобно, така че да оптимизират ритъма си на живот и да пестят време и усилия, които конвенционалното пазаруване им отнема.

Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?
Асортиментът на Gastronom.bg се състои от над 14 000 продукта и това число динамично нараства с течение на времето. Най-важното за нас е качеството на продуктите ни и услугата, която предлагаме, да отговаря на потребностите и изискванията на нашите клиенти. За едни това означава изгодни ценови оферти, за други – качествени, БИО, безглутенови, продукти с естествен произход или трудни за намиране във физическите магазини. Поради това, че асортиментът ни е клиентски ориентиран спрямо търсенията и запитванията на нашите клиенти, интерес към него определено не липсва.

В кои магазини / точки на продажба и платформи / бихте искали да влезете онлайн и офлайн?
Със сигурност за нас е ценно и изпълнено с потенциал да продължим развитието си с други големи онлайн партньори.
Друг важен аспект на нашата работа е обхватът на доставка. Предизвикателството тук е голямо, защото тя е напълно безплатна при минимална стойност на поръчка, която варира за различните зони, но плановете ни са да разширим обхвата по посока Перник, Благоевград и областите. Амбициите ни са да правим безплатни доставки в рамките на деня, в който са направени поръчките, както и да отворим нови часови слотове за доставки в Пловдив за удобство на клиентите ни.

По отношение на офлайн каналите имаме амбиции да изградим мрежа от физически магазини в София, откъдето да предлагаме и услугата вземане от клиента на дадена поръчка. Друга наша цел е да предложим на нашите клиенти доставка до 30 минути за град София.

Как избирате кои марки да предлагате?
Отговорът ми тук ще се припокрие до голяма степен с казаното до момента – нашият асортимент е строго ориентиран към търсенето от клиентите ни. Редовните такива знаят, че за нас е важно от какво те имат нужда и се стремим да отговорим и ценово, и качествено на запитванията за продукти в асортимента. За нас е от огромно значение да предлагаме разнообразие и богат избор от продукти.

Какви промени бихте искали да ви се случат за повече продажби през 2022 г.?
Най-съществената промяна по посока продажби за нас вероятно е „майндсетът“ на клиентите да се насочи по-благоприятно по посока онлайн пазаруване на хранителни и стоки за дома. За мен като активен, работещ човек и баща на две деца, всяка услуга, която предоставя удобство и пести време, е ценна. Искаме и потенциалните ни клиенти да ни гласуват доверие и да не се страхуват да опитат, за да сравнят двата типа изживяване и да оценят плюсовете от онлайн пазаруването за домакинството. По този повод насочваме усилия и надявам се скоро да можем да се похвалим с мобилно приложение – за още по-бързо и оптимизирано пазаруване и подобрено потребителско изживяване.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022, за да улесни вашите продажби и процеси?
За последната година Gastronom.bg успява да запази стабилен ръст на пазара по отношение на най-фундаменталните за бизнеса фактори – бизнес развитие, стратегическо позициониране, обхват, асортимент и продажби. За да се задържи тази положителна тенденция, за нас би било прекрасно партньорите ни в сектора да споделят по-изчерпателна информация за пазара и неговото развитие, да има прозрачност по отношение на аспектите, касаещи крайния клиент. С приоритетна важност за нас е да заслужим доверието на клиентите по отношение на онлайн пазаруването и да получаваме обратна връзка от тях.