/ ThinkStock/Getty Images
Комисията за защита на потребителите (КЗП) разкрива най-честите заблуди при намаления и промоции.
 
Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки.

Собственик на къща за гости източвал сметките на клиенти чрез онлайн пазаруване
 
В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени.
 
В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган.
 
Има и други капани при правенето на промоции и намаления, които Комисията установява и забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции.

Защо жените имат пълен гардероб с дрехи, а носят само 5 от тях?
 
Например, разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.
 
Поставянето на послания като "супер цена", "акция", "промо" върху етикетите в магазините е още един популярен подход, с който търговците внушават на клиентите, че им предлагат по-изгодни покупки.
 
Само по себе си това не нарушава правата на потребителите в случай, че артикулите се таксуват на обявените цени. Невинаги обаче е така, посочват от КЗП.
БТА