"В момента единствено „Нова броудкастинг груп" е в състояние да направи истински пълноценна синергия между новите дигитални медии с традиционните, каквато не е правена в България до момента". Това казва в интервю за „24 часа" Вики Политова, която от скоро е главен оперативен директор на Нова ТВ.
„Мотивирана съм да участвам именно в такова предизвикателство, а не да експериментирам с това какво ще се получи, ако махнем новините, за да удължим още турските сериали", аргументира своето решение Политова да напусне Би Ти Ви и да се присъедини към екипа на „Нова броудкастинг груп".
„Амбицията на MTG да навлязат в новите дигитални медии в България, за да развиват крос медийно присъствие в търсене на възможност да се задоволи най-модерният рефлекс на гледане на видеосъдържание в различно време, на различни платформи, ме накара да си мисля, че това е новаторска крачка и новото предизвикателство на нашия пазар. Аз се присъединявам към играч на пазара, който има амбицията да се развива и в дигиталния свят, там, където е бъдещето. Този играч възнамерява да върви в крак със световните тенденции в медиите, като изгражда уникално портфолио на пазара, за да предостави съчетание от медийни продукти, каквото няма еквивалент и реплика в България", подчертава Политова.
„Аз не съм дошла в Нова ТВ, за да бия по рейтинг bTV. Има слотове, в които това вече е факт. Истинското предизвикателство за мен е да съм част от иновирането на пазара. В тласкането му към нови тенденции", категорична е тя.
Относно присъствието на две агенции, които мерят гледаемостта - ГАРБ и "Медиярисърч", Политова споделя, че резултатите на двете системи драстично се разминават: „И тъй като панелът на "Медиярисърч" е по-голям, по-нов, следователно и по-актуален, това още по-остро поставя въпроса за панела на ГАРБ".
За решението на MTG да работи с пипълметричната агенцията „Медиярисърч", Вики Политова коментира: „Това решение е взето от MTG, преди аз да се присъединя към компанията. MTG искат да работят с международен, независим, високотехнологичен доставчик на данни. "Медиярисърч" се използва от собствениците на bTV и Нова тв в Чехия. Това улеснява проверката на българското подразделение чрез компанията майка в Чехия и двете големи телевизии в България би следвало по-бързо и лесно да се доверят на доставчик, който познават и ползват дълги години на огромен пазар, какъвто е чешкият. Аз съм един от най-големите привърженици на това да има само една система на пазара. За съжаление, одитът, на който всички разчитахме и се уповавахме да ни успокои, се оказва, че в най-основната си част, а именно оценката за това как са слети преди години панелите на ГАРБ и ГФК, за да образуват днешния панел на ГАРБ, е извършен на база становището и декларация от страна на ГАРБ. Единствено ГАРБ могат да кажат какво се е случило тогава. Едва тази година става ясно обаче, че ГАРБ не могат да обяснят по задоволителен начин защо пред индустрията преди години са декларирали една процедура на сливане на панелите, а впоследствие пред одиторите са декларирали друга. Това, наред и с други неточности, установени от лондонския екип на MTG през изминалите месеци, дава основания да не се приема одитът на ГАРБ от страна на MTG за достоверен. MTG следователно прави своя категоричен избор да работи с данните на "Медиярисърч" както в Чехия, така и в България".
Главеният оперативен директор на Нова ТВ подчертава още в интревюто си за „24 часа", че тази есен телевизията ще има изключително силна и амбициозна програмна схема: „Вече обявихме първия от проектите в праймтайма, а именно "Х Фактор". В момента текат кастингите по градове и интересът към тях е изключително висок".
Относно втория проект в праймтайма тя загатна, че концепцията ще бъде напълно неочаквана и изненадваща за зрителите, защото е нещо, което се прави за първи път с този формат.
Цялото интервю на Вики Политова с Паола Хюсеин за вестник „24 часа” може да четете тук.