/ iStock/Getty Images
От 1 септември хората, които нямат електронен подпис, ще могат да получат достъп до електронното си пациентско досие. Всеки, който желае да има достъп до информацията, ще може да посети офисите на "Информационно обслужване", на районната здравноосигурителна каса или на регионалната здравна инспекция, където ще бъде направено сдвояването на телефона му с приложението.

Необходимо е представяне на лична карта. Няма да е нужно хората повторно да посещават някой от офисите освен ако не сменят телефона си или не изтрият приложението.

Известие за предстоящ профилактичен преглед е най-новата функция на приложението „еЗдраве“

Новото сдвояване е алтернатива на методите за сдвояване чрез квалифициран електронен подпис, като тази възможност също ще остане валидна.

От началото на септември ще заработи и най-новата функционалност на мобилното приложението „еЗдраве“ – известие за предстоящ профилактичен преглед.

Следим бързо и лесно с телефона какви прегледи и направления имаме в здравното досие

Приложението
е напълно персонализирано и ще напомня на своите потребители чрез нотификация, в зависимост от техните индивидуални характеристики (пол, възраст) какво им се полага в рамките на профилактичните прегледи, покрити от Здравната каса. По този начин ще се повиши здравният статус на пациента и неговата лична отговорност към здравето. Персонализираният план обхваща както възрастните лица, така и новородените от момента на тяхната регистрация в модул „Болничен престой“ на системата. Новите функционалности ще са напълно активни от началото не месец септември.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня