кошче за боклук
кошче за боклук / iStock
От Върховна административна прокуратура са започнали проверка на начина, по който се определят и администрират местните такси и цените на услугите за събиране и извозване на отпадъци, приети от общинските съвети в страната.

"Предмет на проверката са разпоредби от общинските наредби, в които се предвижда, че декларации за освобождаване от заплащането на такса за услугата по събиране и извозване на битови отпадъци, поради неползване на имот, се подават до определена дата - 31 октомври или 30 ноември. Според действащата към момента разпоредба, декларации за освобождаване от заплащането на такса за услугата по събиране и извозване на битови отпадъци се подава до края на предходната година в общината по местонахождението на имота", категорични са от ВАП.

От върховната прокуратура се опасяват, че въвеждането на по-кратък срок от законоустановения може "обремени гражданите с финансова тежест".

"В обхвата на проверката са включени и норми от общински наредби за въвеждане на изисквания, условия и критерии за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване, които не почиват на законово основание", допълват от дъжравното обвинение. 

От ВАП са категорични, че органите на местна власт не са компетентни да определят условията, при които не се дължи въпросната такса.

Такива случаи са разкрити в общини Видин, Несебър, Бобов дол, Пазарджик, Долна Митрополия, Стамболийски.

"Целта на мерките на ВАП е да се елиминира неравното третиране на гражданите по отношение на дължимите от тях такси за битови отпадъци.В тази връзка към момента, въпреки началния етап на проверката, са подадени 4 протеста до административните съдилища в страната", съобщават още от ВАП. 
 
Върховна административна прокуратура