Туристическа агенция обяви, че спира дейността си след като дни наред не отговаряше на запитванията на клиенти, които са заплатили екскурзии за предстоящите новогодишни празници. Потърпевши потърсиха съдействието на "Дарик" в началото на деня, а след опити и ние да се свържем с туроператора, в ранния следобед той обяви, че спира работа. И препрати хората да си търсят парите от застраховател.
Обмисляйки къде да посрещнат 2018 година десетки попадат на екскурзиите, предлагани от "София тур и Холидей". Една от най-предпочитаните оферти е екскурзия до Лисабон. Трябвало да се пътува на 30 декември.
8000 лева за екскурзия, а накрая - без пътуване и без пари
Цветанка Петрова заедно със семейството си платила около 2 хиляди лева, за да посрещне новата година именно там. Заплатила цялата сума още в края на ноември.
"Не отговарят на телефоните си. Платили сме си изцяло всичко в сроковете, обявени в тяхната оферта", споделя още Петрова.
Ощетените ни потърсиха в началото на деня, след като на адреса на офиса на агенцията не открили никого. "Дарик" направи всичко възможно да се свърже с туристическата агенция – и-мейлът ни не получи отговор, стационарните телефони, посочени на сайта, дават постоянно заето. За сметка на това в ранния следобед на сайта на агенцията се появи съобщение.
Как ще се подобри защитата на потребители при фалит на туроператор?
От него става ясно, че компанията прекратява дейността си. Твърди, че клюки в бранша повлияли фатално на реномето й. И препраща всички свои клиенти, на които е взела парите, към застрахователи, в които има сключена полица.
Малко след като туристическата агенция обяви, че спира дейност, от министерство на туризма разпространиха прессъобщение, в което настояват за спешна среща с управители и застрахователната компания. Пред "Дарик" главният директор на „Туристическа политика” Лиляна Арсова допълни какво се случва оттук-нататък.
"Дори управителите на фирмата да не откликнат за среща не е проблем всичките лица, които до момента са ощетени от туроператора да потърсят своята застраховка от застрахователното дружество", обясни Арсова.
От Комисията за защита на потребителите посъветваха ощетените хора възможно най-скоро да се свържат със застрахователя. Емилия Елчинова - главен директор на главна дирекция „Контрол на пазара” към КЗП обясни какво да направят потърпевшите след такъв момент.
"Договор за организирано пътуване плюс документа, с който е извършено плащането по дадения пакет. Всички документи, които притежава самият потребител. Това, което има да го приложи към заявлението, което ще бъде насочено към застрахователите", поясни Елчинова.
В каченото на сайта на туристическата агенция съобщение се казва, че ако клиент има нужда от допълнителни документи, може да се свърже с тях на мейл dragan.tour@gmail.com. Твърдят, че ще окажат пълно съдействие в най-кратък срок.
Обмисляйки къде да посрещнат 2018 година десетки попадат на екскурзиите, предлагани от "София тур и Холидей". Една от най-предпочитаните оферти е екскурзия до Лисабон. Трябвало да се пътува на 30 декември.
8000 лева за екскурзия, а накрая - без пътуване и без пари
Цветанка Петрова заедно със семейството си платила около 2 хиляди лева, за да посрещне новата година именно там. Заплатила цялата сума още в края на ноември.
"Не отговарят на телефоните си. Платили сме си изцяло всичко в сроковете, обявени в тяхната оферта", споделя още Петрова.
Ощетените ни потърсиха в началото на деня, след като на адреса на офиса на агенцията не открили никого. "Дарик" направи всичко възможно да се свърже с туристическата агенция – и-мейлът ни не получи отговор, стационарните телефони, посочени на сайта, дават постоянно заето. За сметка на това в ранния следобед на сайта на агенцията се появи съобщение.
Как ще се подобри защитата на потребители при фалит на туроператор?
От него става ясно, че компанията прекратява дейността си. Твърди, че клюки в бранша повлияли фатално на реномето й. И препраща всички свои клиенти, на които е взела парите, към застрахователи, в които има сключена полица.
Малко след като туристическата агенция обяви, че спира дейност, от министерство на туризма разпространиха прессъобщение, в което настояват за спешна среща с управители и застрахователната компания. Пред "Дарик" главният директор на „Туристическа политика” Лиляна Арсова допълни какво се случва оттук-нататък.
"Дори управителите на фирмата да не откликнат за среща не е проблем всичките лица, които до момента са ощетени от туроператора да потърсят своята застраховка от застрахователното дружество", обясни Арсова.
От Комисията за защита на потребителите посъветваха ощетените хора възможно най-скоро да се свържат със застрахователя. Емилия Елчинова - главен директор на главна дирекция „Контрол на пазара” към КЗП обясни какво да направят потърпевшите след такъв момент.
"Договор за организирано пътуване плюс документа, с който е извършено плащането по дадения пакет. Всички документи, които притежава самият потребител. Това, което има да го приложи към заявлението, което ще бъде насочено към застрахователите", поясни Елчинова.
В каченото на сайта на туристическата агенция съобщение се казва, че ако клиент има нужда от допълнителни документи, може да се свърже с тях на мейл dragan.tour@gmail.com. Твърдят, че ще окажат пълно съдействие в най-кратък срок.