Направен бе водосвет за здраве и благополучие, а сред официалните гости бяха столичният кмет, председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков, министърът на транспорта Росен Желязков, изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и общински съветници.
Лентата прерязаха кметът Фандъкова, министър Желязков и инж. Братоев.
„Това е изключително важен ден за София. Днес се реализира план от 48 години. През 1972 година е заложен план метрото в София да се изгради с три линии. Довчера имахме две линии на метрото, които се пресичаха. От днес вече имаме цяла метромрежа, която трябва да развиваме. Моята задача, която си поставих, беше и остава да не позволя да се спре строителството на метрото – най-големият и важният както транспортен, така и екологичен проект“. Това каза пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Тя благодари на всички, които са работили и продължават да работят по изграждането на столичното метро: на инж. Стоян Братоев и целия екип на „Метрополитен“, строителите, проектантите, инженери и надзорници.
„Благодаря и за подкрепата на всички, които помогнаха и помагат да бъде осигурено финансирането му. Голямата част от финансирането е осигурено от ЕК. За радост днес получихме и поздравителен адрес от новия еврокомисар по регионално развитие, на която благодаря. Те дават висока оценка на метрото и ни пожелават успех занапред. Благодаря на правителството, премиера, министъра на транспорта, на финансите и на всички, които винаги са подкрепяли и финансово строителството на метрото, на моя екип, Общинския съвет и на общинските съветници, които подкрепят метрото. И най-вече да благодаря на софиянци за разбирането, търпението. Това е празник за тях, за хората, които чакат с нетърпение от няколко столични квартала: Красно село, Хаджи Димитър, Сухата река – това са непосредствени ползватели на метрото“, допълни кметът.
Третата линия на метротоДнес е важен ден за София, защото се реализира план, заложен преди 48 години – изграждане на софийското метро с три линии. До днес имахме две линии, които се пресичат, а днес градът ни вече има истинска метромрежа, която ще продължим да разширяваме. От днес метромрежата на София е 48,2 км., а само преди десетина години беше 9,6 км. Започнахме от 70 хил. пътника на ден, а от днес вече 400 хил. души ще могат да пътуват с метрото всеки ден. Участъкът, който пускаме, е 8 км с 8 станции от „Хаджи Димитър“ в „Подуяне“ през Орлов мост и НДК до „Красно село“. Благодаря на първо място на инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен“ за огромните усилия, труд и упоритост пред трудностите. Благодаря на всички строители, проектанти, надзорници, инженери, които 4 години работиха по този участък – днес те заслужават да празнуват и да бъдат уважени. Благодаря на всички, които ни подкрепяха за осигуряване на финансирането и на комисаря по "Кохезия и реформи" на Европейската комисия г-жа Елиза Ферейра, която днес ни поздравява за пускането на третата линия на метрото. За последните 10 години успяхме да осигурим над 2 млрд. лв. за строителството на метрото на София, от който половин милиард са собствените средства, които гарантирахме. Благодаря на софиянци за разбирането и подкрепата. Честито! Днес след 14 ч линията ще е отворена за движение и по традиция пътуването ще е безплатно.
Публикувахте от Йорданка Фандъкова - Yordanka Fandakova в Сряда, 26 август 2020 г.
По думите на Фандъкова капацитетът на осемте метростанции, които се откриват днес, е 60 000 души дневно и подчерта, че това е най-екологичният транспорт.
„Много хора ще слязат от автомобилите си от тези квартали, което означава, че ще подобрим и качеството на атмосферния въздух“, добави тя, като пожела безаварийно пътуване и успех на машинистите, началниците на станциите и техните екипи, както и на полицаите, които ще охраняват станциите на метрото
С третия лъч на метрото от „Красно село“ до булевард „Владимир Вазов“ е 8 километра, София вече има близо 40 километра подземна железница.
Нови модерни табели за информация на пътниците в метрото ще посрещат всички ползващи новата линия. Превозването на пътници ще се осъществява с двайсет чисто нови, модерни метровлака "Инспиро" с възможност за безпилотно управление. На пероните са монтирани автоматични, предпазни врати.
Пътниците ще имат възможност да закупуват билети и с банкови карти. Общото времетраене на пътуването от квартал "Хаджи Димитър" до квартал "Красно село" ще отнема около 15 минути.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
„С огромни инвестиции само за 11 години дължината на метрото се увеличи с близо 40 км. Нашето метро е най-красивото и най-евтиното в Европа", каза по време на заседанието днес премиерът Бойко Борисов.
"Цял подземен град и лесна връзка между всички точки на София. Строим еднакво качествено както в Европа, но за много по-ниска цена. Затова като някой ми заговори за корупция в България - аз му показвам метрото“, допълни той и посочи, че това е била най-трудната отсечка на подземната железопътна линия в столицата.
„Призовавам всички да пазят и ценят новата придобивка, защото тя не е даденост“, каза още министър-председателят.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
Публикувахте от Бойко Борисов в Сряда, 26 август 2020 г.
От Американското посолство в София пък с пост във Facebook заявиха, че са радостни от откриването на третата линия. Те посочиха, че са „големи почитатели на стилната и експедитивна мрежа на метрото в София”.
Ние, служителите на Посолството на САЩ, сме големи почитатели на стилната и експедитивна мрежа на метрото в София. Много...
Публикувахте от U.S. Embassy Sofia в Сряда, 26 август 2020 г.