Първата българска спортна кола е разработена, проектирана и произвеждана от 1985 до 1989 г. от инж. Велизар Андреев, като са произведени 12 напълно завършени бройки. През 1989 година е представена обновената версия с открити фарове, разположени в долната част на предницата, както и променен дизайн на задната част.
През 1962 година Велизар Андреев завършва „Автомобили, трактори и кари” в Машинно-електротехнически институт. В края на 70-те години Велизар Андреев работи по проекта за спортен автомобил "Бъги” и с помощта на ученици от Механотехникума и инженери от „6-ти септември”, той поставя началото на българското автомобилостроене.
През 1981 година "Бъги" е представен в Пловдивския панаир и е истинска атракция по време на изложението.
Три години по-късно, през 1984 година, Андреев създава стопанско дружество "Авангард” и започва проектирането на спортен автомобил, който само година по-късно е представен отново в Пловдив. Моделът носи името "София” във винено-червен металик.
През 1989 година в Пловдив е представен новият вариант на "София”, с двигател на "Лада", с открити фарове в долната част на предницата. Между 1985 и 2001 година са произведени 12 автомобила, а от модела "София-C” от 1990 до 2001 година са създадени 60 коли.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
През 1962 година Велизар Андреев завършва „Автомобили, трактори и кари” в Машинно-електротехнически институт. В края на 70-те години Велизар Андреев работи по проекта за спортен автомобил "Бъги” и с помощта на ученици от Механотехникума и инженери от „6-ти септември”, той поставя началото на българското автомобилостроене.
БГНЕС
През 1981 година "Бъги" е представен в Пловдивския панаир и е истинска атракция по време на изложението.
Три години по-късно, през 1984 година, Андреев създава стопанско дружество "Авангард” и започва проектирането на спортен автомобил, който само година по-късно е представен отново в Пловдив. Моделът носи името "София” във винено-червен металик.
През 1989 година в Пловдив е представен новият вариант на "София”, с двигател на "Лада", с открити фарове в долната част на предницата. Между 1985 и 2001 година са произведени 12 автомобила, а от модела "София-C” от 1990 до 2001 година са създадени 60 коли.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня