Министърът на транспорта Ивайло Московски
Министърът на транспорта Ивайло Московски / БГНЕС, архив
Качеството на въздуха струва скъпо, но българското общество още не е готово да плати цената. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на национална конференция за подобряване качеството на атмосферния въздух. По думите му семействата у нас предпочитат да купят 2-3 стари коли, отколкото един нов автомобил, който да отговаря на екологичните стандарти. Московски даде и пример със софийското метро, което въпреки развитието си, не намалява трафика в София.

Квартали на твърдо гориво замърсяват въздуха в София
 
„Нашето общество трябва да осъзнае, че чистотата на въздуха си има цена. Необходимо е да бъде поставен въпросът каква цена е готово да заплати обществото, за да дишаме по-чист въздух. Това е най-важният въпрос, на който, ако намерим отговор, ще може да работим по ясно по всички мерки, които държавните институции на общинско и национално ниво ще предприемат“, каза министърът и отбеляза, че по негови наблюдения по-скоро никой няма да е съгласен да плати каквато и да е цена.
 
Министър Московски изтъкна, че в сектор "Транспорт" винаги, когато се планира проект, се гледа изключително много и на неговата екологичност:
 
„През последните 10 години изпълняваме една много сериозна програма за по-безопасно и екологично осъществяване на превозите и пример за това е софийското метро, който е един уникален проект, както за България така и за Европа“, допълни още министърът.

МОСВ с мерки за справяне с мръсния въздух, след като ЕС ни осъди
 
Ивайло Московски заяви, че важен елемент в процеса на подобряването на качеството на атмосферния въздух е и затягането на контрола при проверките на техническата изправност на превозните средства.
 
„Работи се по въвеждането на софтуер за контрол, обработка и съхранение на данните, с което ще се надгради съществуващата информационна система в пунктовете за технически прегледи. Информацията от прегледите ще се предава в реално време чрез криптирана връзка към Централизирана информационна система“, обясни министърът.

Столичните квартали с най-мръсен въздух са „Павлово” и „Хиподрума”
 
Целта е да се избегне манипулация на данните, като системата ще дава автоматично заключение за техническата изправност на база на реалните измервания.