Климатикът на работното място е конфликтна зона, която влияе върху човешките взаимоотношения и работната среда, коментира за БТА психологът Галя Йосифова.
Според Йосифова работодателите не трябва да подценяват проблемите между служителите, появили се заради климатиците, защото те могат да доведат до "военна" обстановка в офиса, нежелание на хората да отидат на работа и да се отразят на резултатите от труда.
Съвети: Как да запазим доброто си настроение след отпуск
Решението да бъде пуснат или не климатикът, на колко градуса и къде точно да се постави, трябва да бъде взето на общо събрание, а тогава, когато събранието не може да излезе с единна позиция, отговорността трябва да се поеме от работодателя, смята Йосифова.
По думите й всеки организъм реагира различно на климатиците и в човешката природа е да отстояваме личното си желание за комфорт по време на работа. Служителите не трябва обаче да бъдат оставяни да спорят и да водят война за надмощие, шефът е този, който трябва да поеме отговорност.
Източник: БТА