Независимият депутат Георги Кадиев, лидер на партия "Нормална държава", е подал сигнал за корупцията в дирекция "Автомобилна администрация", съощи самият той. Повод за изказването му бе ареста на шефа на ДАИ Цветелин Цветанов.
"Преди десетина дни написах във Facebook, че имам корупционен сигнал, който съм предал по време на парламентарен контрол на премиера. Той ме помоли да не го публикувам няколко дни, за да може да се реагира и резултатът беше вчера. Според мен това е една малка капка от всичко, което се случва в агенцията", заяви в "Здравей, България" депутатът.
Арестуваха шефа на Автомобилна администрация при спецакция
Сигналите за корупция, които стигнали до Кадиев били по три линии - натиск върху превозвачески фирми за подкупи да не бъдат проверявани, т.е. да има чадър над тях. Вторите били за искане на тарифа от т.нар. "мобилни групи", които са на пътя, да дават част от парите на ръководството. И третата схема - за купуване на шофьорски книжки.
"Последната схема е най-малка като пари, но е най-опасната, защото произвежда едни убийци на пътя", коментира Кадиев.
Прокуратурата с още разкрития за корупция в ДАИ (ВИДЕО)
"Тарифата за мобилни групи е по 50 евро за член на ден. Една мобилна група е от двама души и работи по 8 часа на ден. Те са на три смени. В края на деня всеки от тях дължи по 50 евро. Всичко това е систематизирано и големият въпрос е кой пази тази система", разясни Кадиев.
"Големият въпрос е кой е сложил чадър над този човек? Всеки може да номинира грешния човек, но кой го е пазел? Част от сигналите са от преди година, а това не може да стане без протекция от по-високо ниво", коментира още депутатът.
"Проблемът е купуването на изпита по теория", коментира Йонко Иванов, председател на Съюза по авто-мото подготовка.
Според него едни от уязвимите места са Кюстендил, Враца, Габрово. И посочи, че при изпита с таблети, се вижда как едни и същи тест се решава от различни лица по време на един и същи изпит. А това се засичало от таблетите, които били програмирани да снимат през няколко минути на кандидат-шофьора.
По думите му има голямо лоби, което влияе върху директорите на "Автомобилна администрация" - "това е лоби от превозвачите, лоби от определени други структури, които дават насоките, а тези насоки той трябва да ги изпълнява".
Източник: Novanews.bg