Осем автошколи в страната, седем от които в Пловдив, са подготвяли шофьори, които след това са участвали в катастрофи с жертви. Това съобщи началникът на КАТ – Пловдив Трендафил Новаков.
Той отказа да назове имената на фирмите и обясни, че само Държавната автомобилна инспекция и Министреството на транспорта могат да им отнемат лиценза.
Шофьорите, взели книжки след 1999-та година, са причинили двойно повече катастрофи, в сравнение с тези, взели свидетелство по-рано. Броят на загиналите сред „по-пресните” шофьори е два пъти по-висок, оповести Новаков данните от специално социологическо проучване.
Анализът на цифрите показва, че тези над 40 хиляди души, придобили шофьорски книжки през последните шест години, имат много по-слаба подготовка. За да се намалят жертвите на катастрофи, предизвикани от лоши шофьори, трябват промени на Наредбата за подоготовка на шофьори. Предложение за това се изготвя в момента и ще бъде изпратено в Министерство на вътрешните работи до 10 дни.
КАТ – Пловдив изпраща предложения и до Държавната автомобилна инспекция /ДАИ/ за радикални промени в наредбите, според които трябва да бъдат увеличани часовете по кормуване за получаване на книжка, да се изисква по-добро познаване на Закона за движение по пътищата, устройството на автомобила, а критериите за цялостна подготовка на младите шофьори да бъдат по-строги.
С 461 катастрофи и 58 убити в тях през последните осем месеца, Пловдив се нарежда сред областите с влошени показатели на пътната обстановка, призна Новаков.