Комисията за регулиране на съобщенията ще задължи мобилните оператори да информират абонатите при предприемане на действия по събиране на техни задължения. Това потвърди за Дарик председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков. Комисията задължава мобилните оператори заради зачестили жалби от клиенти за недобросъвестно поведение от фирми за събирания на задълженията.
„Не е морално, когато има заплахи за физическа саморазправа или когато сметка от 15 лева нарасне до 800 лева. Тогава комисията е длъжна да се намеси", призна Божков. След решението на комисията мобилните оператори са длъжни да информират предварително абоната, че ще бъдат предприети действия по извънсъдебно събиране на негови задължения. Мобилните оператори са длъжни да ни се обадят, да ни изпратят SMS или да ни изпратят писмо по електронната поща, ако не сме си платини сметката.
"Когато тази практика се превърне в незаконна, дори в неморална на начин на събиране на парите, когато тези задължения са прехвърлени на трети фирми и когато това възникне като проблем, то тогава комисията реагира адекватно на тези проблеми. И тъй като в последните няколко месеца именно използването на недобросъвестни практики при извънсъдебно събиране на задължения на крайни потребители вече започва да има някаква тенденция, комисията в рамките на своите правомощия се опитва да реши този проблем", коментира Божков.
Той изрази безпокойствието на комисията от такъв вид незаконна практика. „Когато ти, спазвайки закона и процедурите, си търсиш своите вземания, няма нищо лошо, но когато тези незаконни действия са със заплахи за физическа саморазправа, когато ти дължиш 15 лева и изведнъж ти идват извлечения, без да са те уведомили, за 800-900 лв. и ти се налага запор на имущество, тогава вече реагираме по този начин", каза още председателят на КРС.