Въвеждат екопочистване на пътищата през зимата, нямало да е по-скъпо
Въвеждат екопочистване на пътищата през зимата, нямало да е по-скъпо / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Въвеждат екопочистване на пътищата през зимата, нямало да е по-скъпо
47423
Въвеждат екопочистване на пътищата през зимата, нямало да е по-скъпо
  • Въвеждат екопочистване на пътищата през зимата, нямало да е по-скъпо

За първи път тази година Агенция „Пътна инфраструктура" въвежда екопочистване и поддръжка на пътищата през зимния сезон. Вместо пясък и луга, снегопочистващите машини ще разпръскват химични материали, обясни председателят на Управителния съвет на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. Това няма да оскъпи зимната поддръжка.

Сключени са договори за зимно почистване във всички области в страната, до утре трябва да се реши и поддръжката на автомагистрала „Люлин". Ако не бъде сключен договор, почистването на аутобана ще се поеме по равно от фирмите в София и Перник. От пътната агенция увериха, че пари за зимна поддръжка има, като планираните разходи са в рамките на миналогодишните - близо 50 милиона лева. Заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов заяви за Дарик, че в България няма адекватно пътно поддържане.

В готовност за почистване на пътищата през зимния сезон са 1600 машини, каза инж. Лазар Лазаров. Той обясни, че 2600 души са ангажирани за поддържане на пътната мрежа през зимата. Фирмите, които имат забавяне, и не излязат да почистят, ще бъдат санкционирани. Лазаров заяви, че санкциите могат да достигнат и 100 процента от договорената сума.

В България няма адекватно пътно поддържане, каза за Дарик заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов.По думите му пътната мрежа трябва да се поддържа през всички сезони. „Недопустимо е някой да казва, че от днес започва да поддържа, а за вчера какво говорим", попита той.

Шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров обясни, че след среща с министъра на околната среда и водите Нона Караджова е взето решение да се намалят вредите от запрашените пътища и оставащия след зимното поддържане пясък напролет. Идеята е да се въведе екопочистване с химични материали по първокласните пътища у нас, както е и в цяла Европа. Лазаров е категоричен, че това третиране на пътищата е добре и за самите шофьори, защото материалите са щадящи самите автомобили, не предизвикват корозия и няма опасност от това да хвърчат инертни частици.

Освен нововъведението за екоподдръжка на пътищата, от тази зима всички снегорини са оборудвани с GPS-системи. Това е задължително условие в договорите, сключени с фирмите за зимно почистване. Така ще се следи в реално време дали фирмата чисти и къде.