Търсят възможности повече родни фирми да стъпят на китайския пазар
Търсят възможности повече родни фирми да стъпят на китайския пазар / снимка: БГНЕС

Китай е най-големият бизнес партньор на България в Азия, като според данните за стокообмена между двете страни преобладава вносът на китайски стоки у нас, а износът на родна продукция не е достатъчно голям.
Това стана ясно на българско-китайски бизнес форум, който се провежда в столицата. 

В него български и китайски фирми имат възможност да осъществят бизнес и контакти и да поставят основите на бъдещи икономически партньорства между двете държави. Форумът се провежда по инициатива на Министерството на търговията на Китайската народна република. От китайска страна участват представители на 31 фирми в седем бранша.

Към промяна на съотношението на китайския внос у нас и българския в азиатската страна са насочени усилията на Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия, обясни нейният директор Евгений Иванов.

"Нашата идея и цел е да помогнем на експортно ориентираните си предприятия да стъпят на този пазар. А вие знаете, че китайският пазар е огромен и със сериозен потенциал", коментира той.

Китайските компании, присъстващи на бизнес форума, имат интерес към браншовете – търговия, логистика, машиностроене, инфраструктура, текстил, недвижима собственост, финанси, земеделие, хранително-вкусова промишленост, информационни технологии, нефт и газ.

Над 150 български фирми, работещи в тези сфери, присъстват на форума и имат възможност да представят своите компании на китайските инвеститори.

Предвиждат се още срещи за задълбочаване на икономическите отношения между България и Китай. През  следващия месец родна бизнес делегация ще посети Пекин.