Случвало ли ви се е да бъдете съблазнени от някоя оферта в интернет, стремглаво да се запътите към желания от вас продукт или услуга и да се почувствате напълно безпомощни в опита да се справите със сайта.
На мен ми се случва често. Наскоро ми се случи в сайт за самолетни билети. Не само, че не намерих полета, за който ме бяха съблазнили с лъскав банер, ами и така се възмутих, че ги „похвалих" на всички приятели във Фейсбук. По правило недоволните клиенти се оплакват повече, отколкото доволните препоръчват. Един вариант на правилото твърди, че доволният клиент препоръчва на 6 души, а недоволният се оплаква на 9.
Защо се получава така? Компаниите харчат луди пари, за да ни привлекат на сайтовете си, а след това нехаят за нашите нещастни опити да похарчим пари в тях. Оказва се, че има и такива, на които им пука дали се чувстваме удобно, дали лесно намираме търсеното от нас, дали успяваме да минем гладко през всички необходими стъпки на поръчката и дали оставаме доволни като резултат. Тези компании са човеколюбиви, те инвестират в доброто потребителско преживяване или както е модерно да се нарича напоследък UX (от английски User Experience), а в резултат от това увеличават многократно печалбите си. За Амазон, това са били 300 милиона долара за 1 година, след промяна само на един бутон (По данни на Джарид Спул - бутон за $ 300 милиона.) Това се случва и у нас, има и български сайтове, които стават все по-удобни и успешни.
Дали постигането на удовлетворяващо потребителско преживяване е толкова трудно? Дали е твърде скъпо? Дали пък компаниите не го избягват, защото са пришпорени от срокове и не остава време? В крайна сметка какво точно е необходимо да се направи, за да бъдат доволни всички?
Над тези и други подобни въпроси ще умуват родни и световни специалисти в началото на юни. Събитието е UX Sofia - тридневна конференция посветена на доброто потребителско преживяване, която се провежда за 5-ти пореден път в София. В рамките на 5 тренинга и еднодневен семинар ще бъде споделен много опит, ще бъдат подшушнати трикове и техники, ще бъдат демонстрирани инструменти и методи, всички те посветени на удовлетворяващото потребителско преживяване. Участниците в конференцията ще бъдат въвлечени да опитат наученото на терена на събитието, ще имат възможност да зададат своите въпроси и да ги обсъдят с лекторите, ще бъдат вдъхновени за нови начини да правят потребителите си доволни.
Може да ползвате отстъпка 30% с код super на www.uxsofia.com