Кои са грешките, които най-често допускат мениджърите в работата си? Какво им пречи да влязат добре в екипа, да заслужат респекта, но и доверието на подчинените си, както и да подобрят резултатите. Ето няколко отличителни белега, пише „Труд".
1. Не дават обратна връзка
Критика или похвала? Няма значение. Ако не ги дадат като обратна връзка, няма как да спечелят служителите и да ги накарат да дадат добри резултати.
Според Джейсън Демърс, основател и главен изпълнителен директор на AudienceBloom, обратната връзка е горивото, което движи хората във фирмата в правилната посока. Тя помага за изграждане на полезни работни навици и едновременно с това, за поддържане на мотивацията на екипа. Без нея проблемите ще се задълбочат, служителите ще се отклонят от пътя и работният дух неизбежно ще се срине.
2. Спират развитието на служителите
Ако не дават на хората да правят това, което искат и в което наистина са добри, най-вероятно ще ги загубят като лоялни служители. И... после няма да намерят начин да ги мотивират.
Ако искат да са успешни, шефовете трябва да се научат да оставят подчинените си да подхождат към работата, както намерят за добре.
Какво значи това? Това значи да не се месят в техния труд, да не ги занимават с неща, които не са в сферата им на компетентност, и да не им висят на главата, когато вече имат план за действие.
3. Действат по план
Невъзможно е да се предвиди как би се държал всеки служител във всяка ситуация.
Това, което може да се направи, е да подготовка на бизнеса за предизвикателствата, които ще изникнат при управлението на човешкия ресурс.
Това е най-важно, за да може да се развива фирмата. Без хора - няма резултати.