Кметът на София Йорданка Фандъкова
Кметът на София Йорданка Фандъкова / БГНЕС, архив
14 000 коли дневно по-малко с пускането на третия лъч на метрото в София
93443
14 000 коли дневно по-малко с пускането на третия лъч на метрото в София
  • 14 000 коли дневно по-малко с пускането на третия лъч на метрото в София
От 2019-а година половин милион души ежедневно ще се возят в софийското метро.  С пускането на третата линия от бул. „Владимир Вазов” до квартал „Горна баня”, местната власт очаква автомобилният трафик в столицата да се намали.  По време на инспекция на строителните дейности на метростанцията при „Красно село”, кметът на града Йорданка Фандъкова съобщи, че през юни ще бъде пуснато движението по локалните платна на бул. „Гоце Делчев”, бул. „Патриарх Евтимий” и „ България”, където в момента се изграждат станциите от новата линия.
 
След две години новият лъч от столичното метро ще бъде факт. С пускането на отсечката, която ще свързва северната част на София с южните квартали, кметът на града Йорданка Фандъкова даде заявка за намаление на автомобилното движение.

"Очакваме третият лъч на метрото да се използва от около 130 000 души дневно и 14 000 автомобила по-малко на ден в тези участъци", каза тя.

С разширението на подземната железница, Фандъкова очаква близо 500 000 пътници всеки ден да се качват в метрото. В момента подземната железница се ползва от 350 000 човека дневно, а се очаква с пускането на третия метролъч те да се увеличат до половин милион души, стана ясно от думите на кмета.

Изграждането на новия лъч обаче създава и сериозни проблеми в наземното движение. От началото на юни започна поетапното отпушване на районите, където в момента се довършват метростанциите.

"В момента вече е започнало изпълнението на тротоари. Очакваме през юни бул. "Патриарх Евтимий" да бъде отворен за движение, като уточняваме, че до приключването на строителството на метрото ще има стеснение при изпълнението на метростанциите, както беше на бул. "Черни връх". На бул. "България" също се прави организация за настилките, като там ще бъде по-късно", каза Фандъкова.

Успоредно с дейностите по новата отсечка, от общината планират тунелът, който в момента се изгражда по бул. „Цар Борис III”, да осигури безконфликтно преминаване и една от големите тапи в София да бъде премахната