Телекомите омекнаха за развод по взаимно съгласие
Телекомите омекнаха за развод по взаимно съгласие / Guliver/Getty Images
"Разводът" с два от телекомите вече ще става срещу тримесечни неустойки
88235
"Разводът" с два от телекомите вече ще става срещу тримесечни неустойки
  • "Разводът" с два от телекомите вече ще става срещу тримесечни неустойки

При два от телекомите вече е възможно предсрочно прекратяване на договора срещу минимални неустойки. Това каза за Дарик председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

По думите му при два мобилни оператора е прекратена практиката за двугодишен договор да се плащат вноските за целия оставащ период, ако предсрочно прекратим отношенията си с него. Неустойките вече ще се равняват на три месечни вноски дори да остава година и половина по договор.

Телекомите с най-много нарушения на правата на потребителите

С два от операторите - Мтел и Виваком, има постигнати споразумения съдебно, по силата на които потребител не може да заплати повече от три месечни такси при прекратяване на договора.

"Дори това да стане на първия месец от един например двугодишен договор. Истината е, че допреди влизането в сила на тези споразумение мобилните оператори претендираха, че трябва да се плащат всички такси, които остават до края на договора. Това практически означаваше, че това ще бъде "един неконсумиран брак". Сега "разводът е възможен на момента" срещу заплащането на тези максимум три неустойки", разясни Маргаритов.

По думите му с третия оператор - Теленор, все още текат преговори.

Комисията следи и смс игрите на телекомите, които понякога таксуват неправомерно. Маргаритов даде и пример:

КЗП забрани на телеком да премълчава условия, според които клиентът губи пари

"Мобилен оператор, който изпраща смс-и на своите клиенти, и в тях упоменава, че ако не желаете да получавате, трябва да се откажете, изпращайки някаква информация на определен номер. Ако не го направи, следващите смс-и, които ще получава по същия въпрос, ще се таксуват независимо, че те са изпратени от самия мобилен оператор".

Според Маргаритов това е категорична нелоялна практика. съветът към потребителите е да следят смс-ите, които получават от телекомите и при нередности да сигнализират Комисията.