Съдът потвърди глоба на „Близу за нелоялно привличане на клиенти
Съдът потвърди глоба на „Близу за нелоялно привличане на клиенти / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Върховният административен съд потвърди решение на КЗК срещу "Близу Медиа енд Броудбенд". Комисията постанови през март миналата година, че дружеството нелоялно е привличало клиенти в края на 2010-а и началото на 2011-а и наложи глоба в размер на над 56 000 лв. Близу са рекламирали и предлагали коледни бонуси към промоционални пакети: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите шест месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност.

Антомонополната комисия установи тогава, че бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите шест месеца от договора не са предоставяли на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което счете, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата. По отношение на ваучерите, които операторът е предлагал с всеки нов договор, комисията сметна, че тази практика е била в състояние да повлияе на потребителското поведение и да насочи търсенето към предлаганите от Близу услуги. Комисията определи промотирането преди близо две години на услугите на „Близу" по този начин като нелоялно привличане на клиенти.