Компанията „Спейс екс“ измести напред срока за осъществяване на първия полет с космически туристи до орбита около Луната, съобщи "Уолтстрийт джърнъл".
Разработват технология, с която ще можем да живеем в космоса
Стартът бе планиран за тази година, но компанията реши, без да посочва причини, да го отложи за средата на 2019 г. Не е изключено и тази дата да се окаже временна. Говорител на компанията Джеръми Глисън потвърди отлагането, като увери, че компанията не се отказва от плановете за туристически полет до спътника на Земята.
Основателят на „Спейс екс“ Илън Мъск, представи Big Falcon Rocket (BFR) през септември 2017 г. Системата включва многократно използване на първата и втората степен и пилотиран кораб, събиращ 200 души. Тя е предназначена за околоземни полети, изстрелвания на космически апарати, както и мисии към Луната и Марс.
На какво мирише космосът?
Тази ракета би трябвало да замени и всички действащи или създавани ракети или кораби на „Спейс екс“.
Според компанията BFR ще заработи до десетилетия и ще е способна да превозва около 100 души в земните предели или до Марс. По-малко от час ще ѝ е нужен, за да достигне практически до всяка точка от земната повърхност, а стойността на билета ще бъде по-висока от икономичната класа в презокеански лайнер, но по-ниска от бизнес класата (няколко хиляди долара).
Космическите боклуци може да направят близкия космос неизползваем
„Спейс екс“ намали с 40% планираните 28 изстрелвания за тази година. Спадът отразява намаляването на поръчките за строителство и извеждане на търговски спътници в космоса.
НАСА отложи до пролетта на 2019 г. началото на редовните пилотирани космически полети с кораби на "Спейс Екс" и "Боинг" заради опасения за риск от аварии. За доставки до Международната космическа станция американците използват корабите "Сигнус" на компанията "Орбитал Ей Ти Кей" и "Дракон" на "Спейс Екс".
Разработват технология, с която ще можем да живеем в космоса
Стартът бе планиран за тази година, но компанията реши, без да посочва причини, да го отложи за средата на 2019 г. Не е изключено и тази дата да се окаже временна. Говорител на компанията Джеръми Глисън потвърди отлагането, като увери, че компанията не се отказва от плановете за туристически полет до спътника на Земята.
Основателят на „Спейс екс“ Илън Мъск, представи Big Falcon Rocket (BFR) през септември 2017 г. Системата включва многократно използване на първата и втората степен и пилотиран кораб, събиращ 200 души. Тя е предназначена за околоземни полети, изстрелвания на космически апарати, както и мисии към Луната и Марс.
Big Falcon Rocket Cutaway Image @BigFckingRocket https://t.co/ZViEHj9Q00 pic.twitter.com/ZjxZ3TdkOY
— The Rocketry Blog (@rocketryblog) 2 юни 2018 г.
На какво мирише космосът?
Тази ракета би трябвало да замени и всички действащи или създавани ракети или кораби на „Спейс екс“.
Gulliver/Getty Images
Според компанията BFR ще заработи до десетилетия и ще е способна да превозва около 100 души в земните предели или до Марс. По-малко от час ще ѝ е нужен, за да достигне практически до всяка точка от земната повърхност, а стойността на билета ще бъде по-висока от икономичната класа в презокеански лайнер, но по-ниска от бизнес класата (няколко хиляди долара).
Космическите боклуци може да направят близкия космос неизползваем
.@SpaceX'in Gezegenlerarası Taşıma Sistemi'nde (ITS) kullanacağı Big Falcon Rocket (BFR) ile #Falcon9 roketinin karşılaştırması. BFR hakkında daha fazla bilgi isterseniz: https://t.co/AtGd8i2S00 pic.twitter.com/LnmKDXIa2X
— DijitalX (@DijitalXCOM) 30 май 2018 г.
„Спейс екс“ намали с 40% планираните 28 изстрелвания за тази година. Спадът отразява намаляването на поръчките за строителство и извеждане на търговски спътници в космоса.
НАСА отложи до пролетта на 2019 г. началото на редовните пилотирани космически полети с кораби на "Спейс Екс" и "Боинг" заради опасения за риск от аварии. За доставки до Международната космическа станция американците използват корабите "Сигнус" на компанията "Орбитал Ей Ти Кей" и "Дракон" на "Спейс Екс".