Софтуер за управление на собствеността намалява разходите
Софтуер за управление на собствеността намалява разходите / netinfo
Използването на специализирани софтуерни решения за управление на недвижимата собственост и сградния фонд придобива все по-голяма популярност у нас, тъй като води до значително оптимизиране на разходите, съобщава БГНЕС.

Според International Facility Management Association експлоатационните разходи на фирмата могат да бъдат намалени до 35%, защото внедряването на специализираната система позволява на собствениците да предприемат правилните стъпки за намаляване на фирмените разходи. Това съобщи Горан Миланов, търговски директор на „Немечек България” – единствената ИТ фирма у нас, която разработва и внедрява уникалната софтуерна програма FM Center. Новото ИТ решение беше представено по време на специализираното обучение “Фасилити мениджмънт – управление на сгради и съоръжения”.

Средните годишни разходи в Европа, свързани с инфраструктура и собственост са 15 000 евро за един служител, а до 50% от общите инвестиции на фирмите отиват за недвижимата собственост и инфраструктура, в зависимост от сектора. Ето защо специалистите са разработили различни варианти за възвращаемост на инвестициите, направени в енергоспестителни системи и съоръжения и преминаване към екологично чисти енергоносители. Според тях инвестицията от 200 000 лв. за подмяната на отоплителна инсталация на мазут с инсталация на природен газ в средно голяма бизнес сграда, се възвръща за период от 6 години и се реализират икономии в размер на 20% годишно.

Все повече расте интересът от страна на фирмите в България за внедряване на различни софтуерни приложения. Предимството на специализираните ИТ системи е, че обединяват разнородни данни и дават възможност за бързата им обработка, за точни анализи и прогнози, като същевременно осигуряват реални възможности за намаляване на експлоатационните разходи и увеличаване на печалбите от дейността.