Потребителското доверие расте
Потребителското доверие расте / снимка: БГНЕС

Доверието на потребителите се е повишило през януари спрямо октомври миналата година, съобщи Националният статистически институт.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванайсет месеца, както и очакванията им за следващите дванайсет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

В сравнение с октомври 2013 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванайсет месеца и в очакванията им за следващите дванайсет месеца.

През януари по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с три месеца по-рано.

Потребителите са на мнение, че и през последните дванайсет месеца има повишаване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванайсет месеца са по-слабо изразени.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванайсет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление. Последната анкета отчита леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. През януари се регистрира и повишение на стойността на балансовия показател за намеренията за такива покупки през следващите дванайсет месеца.