Никола Илчев е опитен професионалист в областта на електронната търговия, известен със значителния си принос към растежа на индустрията в Югоизточна Европа. Като организатор на Balkan E-Commerce Summit, той ръководи годишното събитие, което събира експерти, предприемачи и ентусиасти, за да споделят знания, да се свързват помежду си и да стимулират иновациите в онлайн търговията на дребно. Неговата страст към насърчаване на сътрудничеството и развитието на общността прави Никола влиятелна фигура в света на електронната търговия.
Кои са основните тенденции, които определят бъдещето на електронната търговия на Балканите, и как предприятията могат да ги използват, за да са в крак със случващото се на пазара?
Ставаме свидетели на агресивно развитие на маркетплейс платформите в нашия регион. От ключово значение за бизнесите ще бъде стратегията за използване на тези канали, особено когато говорим за стъпване на нов пазар. Тези платформи са идеална възможност за тест, както на самия пазар, така и за възприемане на продуктовите категории, които даден търговец предлага. Един от най-лесните начини за начало на работа с такива платформи се оказват т.нар. мулти-маркетплейс решения, които позволяват на бизнеса да публикува продукти в множество маркетплейс платформи едновременно, а след това да управлява продажбите, логистика и плащанията си на едно място.
Според теб кои са най-големите предизвикателства пред предприемачите в областта на електронната търговия на Балканите и какви стратегии могат да приложат, за да ги преодолеят?
Едно от най-големите предизвикателства е липсата на самочувствие, че бизнеси от нашия регион могат да продават своите стоки и услуги на международни пазара. Категорично мога да кажа, че компании от България, Гърция, Румъния и други страни от Балканите, имат прекрасни продукти и със сигурност са много конкурентноспособни на западните пазари. Основна стратегия, което бих препоръчал е да се тестват продажби на няколко пазара през добре наложени маркетплейс платформи, а след проверка на това кои продукти се продават добре, на какви цени и при какви условия, да се стартира и собствен онлайн магазин на съответния пазар, като се изработи и цялостна стратегия за налагане на собствения бранд.
Защо лектори от Tik Tok, Meta, Microsoft и Geopost, както и хора от Hepsiburada и BigCommerce ще дойдат в България на Balkan eCommerce Summit?
В момента Балканите са един от най-динамичните пазари в цяла Европа. Това показва и част от изследването на един от партньорите на събитието Balkan eCommerce Summit - е-shopper barometer. Всеки от пазарите поотделно показва значителен ръст в последните години, което прави целия регион изключително привлекателен за бизнеси от Западна и Централна Европа. Всяка от представените чрез лектори компании, има интерес да бъде добре представена в региона и това е основната причина тези личности да са част от нашия форум.
Каква е основната цел на Balkan E-Commerce Summit и какво могат да очакват посетителите от събитието?
Основната цел на събитието е да събере на едно място компании, експерти и собственици на бизнеси, в сферата на електронната търговия и дигиталния маркетинг, да им даде възможност да се запознаят и свържат и естествено да научат повече за това как могат да продават на международни пазари. Трансграничната търговия е в огромен подем в момента и всяка компания, развиваща онлайн търговия се стреми към това да намери поне един нов пазар за своите продукти. Наша основна задача е да направим това търсене по-лесно и да дадем готови решения на бизнеса
Как Balkan E-Commerce Summit се отличава от други подобни събития в региона?
Нашето събитие събира на едно място лектори от най-големите дигитални компании не само от региона, но и в света - Meta, Tik-Tok, Microsoft, Geopost, Pazaruvaj, Kaufland Matketplace и други.
В нашето експо, което е едно от най-мащабните в тази сфера, присъстват компании от над 15 пазара, щанд до щанд застават преки конкуренти, които обичайно не посещават заедно други събития. Предоставяме на всички гости достъп до специално мобилно приложение, което служи за networking. В него гостите могат да си комуникират и правят срещи по време и след събитието. Издаваме специално списание, съдържащо полезна информация за 12те основни пазара на Балканите и още интересни интервюта. Към всичко това върви и парти, в края на първия ден на събитието, на което сме поканили за изпълнител една от най-големите звезди на Балканите.
Кои са основните тенденции, които определят бъдещето на електронната търговия на Балканите, и как предприятията могат да ги използват, за да са в крак със случващото се на пазара?
Ставаме свидетели на агресивно развитие на маркетплейс платформите в нашия регион. От ключово значение за бизнесите ще бъде стратегията за използване на тези канали, особено когато говорим за стъпване на нов пазар. Тези платформи са идеална възможност за тест, както на самия пазар, така и за възприемане на продуктовите категории, които даден търговец предлага. Един от най-лесните начини за начало на работа с такива платформи се оказват т.нар. мулти-маркетплейс решения, които позволяват на бизнеса да публикува продукти в множество маркетплейс платформи едновременно, а след това да управлява продажбите, логистика и плащанията си на едно място.
Според теб кои са най-големите предизвикателства пред предприемачите в областта на електронната търговия на Балканите и какви стратегии могат да приложат, за да ги преодолеят?
Едно от най-големите предизвикателства е липсата на самочувствие, че бизнеси от нашия регион могат да продават своите стоки и услуги на международни пазара. Категорично мога да кажа, че компании от България, Гърция, Румъния и други страни от Балканите, имат прекрасни продукти и със сигурност са много конкурентноспособни на западните пазари. Основна стратегия, което бих препоръчал е да се тестват продажби на няколко пазара през добре наложени маркетплейс платформи, а след проверка на това кои продукти се продават добре, на какви цени и при какви условия, да се стартира и собствен онлайн магазин на съответния пазар, като се изработи и цялостна стратегия за налагане на собствения бранд.
Защо лектори от Tik Tok, Meta, Microsoft и Geopost, както и хора от Hepsiburada и BigCommerce ще дойдат в България на Balkan eCommerce Summit?
В момента Балканите са един от най-динамичните пазари в цяла Европа. Това показва и част от изследването на един от партньорите на събитието Balkan eCommerce Summit - е-shopper barometer. Всеки от пазарите поотделно показва значителен ръст в последните години, което прави целия регион изключително привлекателен за бизнеси от Западна и Централна Европа. Всяка от представените чрез лектори компании, има интерес да бъде добре представена в региона и това е основната причина тези личности да са част от нашия форум.
Каква е основната цел на Balkan E-Commerce Summit и какво могат да очакват посетителите от събитието?
Основната цел на събитието е да събере на едно място компании, експерти и собственици на бизнеси, в сферата на електронната търговия и дигиталния маркетинг, да им даде възможност да се запознаят и свържат и естествено да научат повече за това как могат да продават на международни пазари. Трансграничната търговия е в огромен подем в момента и всяка компания, развиваща онлайн търговия се стреми към това да намери поне един нов пазар за своите продукти. Наша основна задача е да направим това търсене по-лесно и да дадем готови решения на бизнеса
Как Balkan E-Commerce Summit се отличава от други подобни събития в региона?
Нашето събитие събира на едно място лектори от най-големите дигитални компании не само от региона, но и в света - Meta, Tik-Tok, Microsoft, Geopost, Pazaruvaj, Kaufland Matketplace и други.
В нашето експо, което е едно от най-мащабните в тази сфера, присъстват компании от над 15 пазара, щанд до щанд застават преки конкуренти, които обичайно не посещават заедно други събития. Предоставяме на всички гости достъп до специално мобилно приложение, което служи за networking. В него гостите могат да си комуникират и правят срещи по време и след събитието. Издаваме специално списание, съдържащо полезна информация за 12те основни пазара на Балканите и още интересни интервюта. Към всичко това върви и парти, в края на първия ден на събитието, на което сме поканили за изпълнител една от най-големите звезди на Балканите.