Сигнали за починал папагал и болно куче са постъпвали в Комисията за защита на потребителите, съобщи в ефира на Дарик Таня Димитрова, директор на пловдивската дирекция. Сред нестандартните жалби, получени от потребители, е оплакване на клиент, закупил папагал, който починал скоро след като бил взет от зоомагазина. Има и оплакване от собственик на куче, което се е разболяло след кратък престой през уикенда в кучешки приют.
В случай, че КЗП няма съответните компетенции в подобни случаи, жалбата или сигналът на потребителите се пренасочва към съответната институция. Не са рядкост и случаите, при които хората търсят съдействие за наводнени домове. Напоследък се забелязва тенденция към намаляване на жалбите от услугите на мобилните оператори.
През почивните дни в регионалната дирекция са постъпили два сигнала от празнуващи студенти, като и в двата случая става дума за липса на електрическа енергия, уточни Димитрова. По думите й, анализът на резултатите от извършените проверки на заведения и туристически обекти през годината, показва драстично намаление в сравнение с 2012-та.
Общините също могат да контролират туристическите обекти и заведенията за хранене и развлечение, каза още Таня Димитрова. Тя уточни, че това е възможно след промените в Закона за туризма.