Срещата.
Срещата. / Областна администрация Враца
Работна среща с представителите на териториалните звена на изпълнителната власт, на кметове на общини и председатели на общинските съвети на територията на област Враца се проведе в Областна администрация - Враца. Срещата е по инициатива на областния управител Малина Николова и е свързана с реализацията на един от основните ангажименти на правителството за редуциране на административната тежест за гражданите и бизнеса при предоставяне на административните услуги.

„Целта на днешната среща-дискусия е да се обобщят Вашите предложения след извършения от Вас преглед и оценка на административните услуги, които Вашата администрация предоставя“, заяви Малина Николова при откриване на работната среща. „С решението на Министерски съвет е възложено на всички административни органи да предприемат действия за преминаване към плащане с физически и виртуални ПОС – терминали по отношения на всички приходи в бюджета“, поясни Николова.

„Повече от 80% от услугите, предоставяни от държавната администрация в страната са от Националната агенция по приходите. За нито една от услугите ни не се събират такси, което ни позволява да предоставяме услугите по електронен път“, заяви директорът на Националната агенция по приходите – клон Враца Александър Александров. По думите му, електронните услуги не изискват посещение в офиса на НАП и е необходимо популяризирането им. С цел улесняване на гражданите при издаване на удостоверения за наличие или липса на данъчни задължения има сключени договори между НАП и общините Козлодуй, Оряхово, Бяла Слатина и Криводол. По този начин, удостоверенията се предоставят в самите общини. „Нашето предложение е към останалите общини и те да сключат такъв договор, за който не се изисква никакъв ресурс“, поясни Александров.

От страна на Общински съвет – Враца е направено предложение за по-голяма свързаност на публичните регистри, поддържани от институциите и подобряване на публичния достъп до тях.

Секретарят на община Криводол Анелия Николова предложи, освен създаването на унифициран списък на услугите, да се създаде и унифициран списък на изискуемите документи за съответната услуга, която предлага общината. „Считам, че ако се тръгне централизирано по този начин да се определи това, което всяка една община трябва да изисква, ще се върви в правилната посока“, категорична беше Анелия Николова. Тя допълни, че е налице и проблем с липсата на финансов и кадрови ресурс за обезпечаването на административното обслужване.

„Участващите в срещата представители на териториални звена на изпълнителната власт, на общини и общински съвети могат да представят подробни писмени предложения за намаляване тежестта на административното обслужване в съответните институции, които ще бъдат предоставени, както на администрацията на Министерски съвет, така и на инж. Петя Аврамова, народен представител от област Враца и заместник-председател на Парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление за изготвяне на проекти за изменения и допълнения на нормативните актове, касаещи намаляване на тежестта на административните услуги“, обобщи Малина Николова.