/ netinfo
„Двете автомагистрали са основен фактор за развитието на нашия регион. Въпреки безпорните ползи, остават два сериозни проблема. Първият е, че АМ „Русе-Велико Търново“ ще осъществява транзит на международен трафик, но няма да се използва от местните. Вторият е, че индустриалния център и летището се свръзват с двете магистрали чрез мост, строен през 19 век. И през две населени места – Първомайци и Поликраище.

Китайски конгломерат проявява интерес към изграждането на тунела под Шипка

След множество срещи с местния бизнес, декларации, писма, лични срещи, питания на парламентарен контрол, граждани, бизнес и политици от трите града постигнахме малка победа! От трибуната на Народното събрание, в отговор на пореден мой въпрос, министър Николай Нанков пое ангажимент, че пътна връзка между град Горна Оряховица и новото трасе на АМ „Русе - Велико Търново“ ще бъде изградена“. Това обяви пред жители на железничарския град народният представител Явор Божанков.

Депутатът активно участва в изслушване на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков за приоритетните пътни проекти. Той изброи аргументите на жителите и на бизнеса против сегашния проект за трасе на магистралата.

Явор Божанков пита регионалният министър дали е осигурено финансиране за АМ „Русе-Велико Търново“

„Повечето от най-големите работодатели се събраха в Горна Оряховица и поискаха среща с Вас, която Вие им дължите и би трябвало да проведете“, обърна се към министъра депутатът. По неговите думи единствените отговори на питанията на гражданите са били чрез медиите, в които се твърди, че магистралата не удължава трасето до Русе.

„От отговорите на парламентарен контрол, господин Министър, става ясно, че разстоянието от Горна Оряховица  се удължава с 30 км. Същото е за Велико Търново и Лясковец.

Пътят до Русе е 101 км в момента, по магистралата - 133 км. Това е удължаване с 30%. Точно на тази база местните твърдят, че няма да използват магистралата и тя ще упражнява единствено транзитни функции“, каза още Явор Божанков. Това беше потвърдено от мин. Нанков:

Тази година ще стартират обществени поръчки за АМ „Русе-Велико Търново“

„Близко е до 30 км разстоянието, което удължава отсечката от Горна Оряховица до Русе, но нали в изграждането на автомагистрала не се цели само най-бързият и най-краткият път? Най-бърз е впрочем, но не е най-краткият. Автомагистралата се изгражда, за да задоволи транснационални, наднационални, не просто междуобщински връзки и транспортни интереси“.

Явор Божанков настоя министърът да поеме ангажимент и да потвърди от трибуната на Народното събрание, че ще бъде изградена скоростна връзка и ще проведе срещата, която от миналата година местния бизнес и хората искат.

В отговор министърът посочи, че ще се проведе ново подобно обсъждане по темата „Хемус“, където всички заинтересовани ще могат да поставят отново въпросите си. То ще се състои на 28 май от 13:00 ч. в залата на Община Велико Търново.

Постъпила е жалба относно новата магистрала Русе - Велико Търново

Относно ангажимента за изграждане на скоростна връзка, министърът каза: „Да, потвърждаваме го, винаги сме го твърдели. Колегите от Агенция „Пътна инфраструктура“ са стартирали с проектирането на пътната връзка, разбира се, със скоростната отсечка от трасето на автомагистралата в посока бъдещата индустриална зона, която ще се изгради на летище Горна Оряховица – ангажимент, който реално ще бъде изпълнен от нас и е част от процедурата, която в момента се гледа в съдебна фаза: обжалване на оценката на въздействието върху околната среда“.

Във връзка с поетия ангажимент, Божанков изпрати нови въпроси до министъра: „Моля, дайте повече подробности относно проектирането на скоростната връзка. Какви етапи и процедури предствоят и какви процедури са започнати към момента?

Явор Божанков: Очакваме от АПИ ангажимент за скоростна връзка Горна Оряховица-АМ „Русе-Велико Търново"

Къде предвиждате да се реализира? На какъв етап е проектирането? Как ще се финансира изграждането на скоростната връзка? В какви срокове ще се реализира?“

Народния представител многократно е заявявал, че е абсолютно недопустимо важни транспортни и индустриални структури да остават изолирани и че ще следи изпълнението на всички поети ангажименти в тази посока.