Специалистите предвиждат съоръжението да е продължение на автомагистрала "Черно море", която сега минава по Аспарухов мост. Целта на втория мост ще е да се оформи така наречения Северно-южен коридор, който свързва по суша пристанищата Истанбул и Констанца, както и да се облекчи трафика във Варна.
Според проектантите, изграждането на моста е възможно да стане до 2014 година. За целта трябва да се отклони път 19, при Аспарухов мост, където ще се прави десен завой за крайезерния път, за да се стига до моста при Казашко. Според общинския председател Гуцанов с новото съоръжение ще се реши проблемът на шофьорите, чийто маршут не налага влизане в града. За целта водачите ще използват обходен маршрут, който след новия мост ще продължава в посока летището и пътя за Кичево, който според предвижданията трябва да стане магистрален. Така ще се създаде пътна дъга, чрез която и автобусите, които извозват туристите от летището до курортите, ще заобикалят морската столица.
Ако Варна продължи да се разраства с тези темпове, с които се развива до момента, индустриалната зона на града ще се премести в Девня, предвиждат експертите. Районът там разполага с всички транспортни и икономически връзки, от които бизнесът се нуждае. Специалистите са предвидили и места за изграждане на нови жилищни комплекси, които ще бъдат разположени в северните покрайнини на града, в посока Кичево.