До омбудсмана: кметът не си изпълнява обещанията
До омбудсмана: кметът не си изпълнява обещанията / netinfo

 174 са жалбите на граждани от община Казанлък, отнесени до обществения посредник за миналата година. Това става ясно от депозиран в Общинския съвет на Казанлък годишен отчет на избрания защитник на гражданските интереси и публичността в общината Катя Киликчиева. За 24 от случаите, по които са се жалвали гражданите, намесата на омбудсмана е била безрезултатна.Сред най- честите въпроси, по които гражданите търсят съдействието на омбудсмана са: въпроси, свързани с такса „смет" и шума в различни райони на Казанлък, за оформяне на гробищни места, неетично поведение на полицай, поставяне на метални гаражи на нерегламентирани места , отказ на В и К да постави водомери в гаражи. Сред по-атрактивните жалби са жалби срещу казанлъшка фирма за изгубени ведомости за заплати, и намалено налягане на вода във водопровод.
До казанлъшкият омбудсман са писали и жители на няколко села: от Долно Изворово са се жалвали срещу отказа на Общинския съвет в Казанлък да гласува необходимите средства за изграждане на канализация: от село Розово са се жалвали срещу разрешение на фирма „Кълвача" да коригира коритото на река Тунджа. От казанлъшкия квартал „Абаята" са писали до Катя Киликчиева заради липсваща тоалетна на кооперативния пазар в квартала. На свой ред родители на ученици от казанлъшки училища са сезирали омбудсмана за липсваща пътна маркировка около училищните сгради. За първи път през тази година до омбудсмана е постъпила жалба и от жители на цял един квартал- „Люляк" в Казанлък, за неизпълнени обещания от страна на кмета Стефан Дамянов.
Прави впечатление, че зачестяват жалбите на гражданите и се засилва тяхното притеснение по отношение на шумовото замърсяване, особено в централната част на града, заяви Катя Киликчиева. От шума се оплакват както живеещи в центъра на града, така и гости на хотелите в района.
Според Киликчиева, в този дух са наложителни и необходими промени в общинската Наредба за обществения ред. Като тенденция се отчита и нарастващото безпокойство на гражданите по отношение на монтирането на антени на мобилни оператори и тяхното въздействие върху здравето на живеещите в съответните жилищни сгради.
Според Киликчиева , за две години институцията на обществения посредник в община Казанлък се е превърнала в опора на гражданите и коректив в работата на публичните органи на властта. Институциите дават отговори на поставените от гражданите чрез мен въпроси, твърди Киликчиева. Без да отделят внимание на жалбите на гражданите и питанията на омудсмана са две фирми- „Кумакс „ и „Кълвача".