2016 г. е годината с най-успешни резултати в Национална агенция за приходите и е категоричен успех за екипа на НАП. Агенцията я отбелязва като най-силната на ниво резултати и като най-удовлетворяваща на ниво доверие от гражданите и постижения за екипа на НАП.
По предварителни данни до края на 2016 г. НАП ще събере общо 17,6 млрд. лв. приходи от данъци и осигурителни вноски. Резултатите представляват 1,9 млрд. лв. повече събрани приходи, спрямо 2015 г. Това са общо над 3,5 млрд. лв. ръст спрямо 2014 г. или над 25 % повече приходи. Подобен резултат не е постиган в историята на НАП. Истинското постижение обаче е, че екипът на НАП реализира през 2016 г. устойчивост на успеха и не само повтори, а надскочи резултатите от 2015 г.
Офисът на НАП в Стара Загора също преизпълни годишната рамка на приходите, като от данъци са събрани с 10 млн. лева повече от заложените и възлизат на над 198 млн. лв.
Приходите от ДДС достигат 5,4 млрд лв., резултат, който показва ръст с над 1 млрд лв. повече, спрямо миналата година. По сметките на офиса на НАП в Стара Загора са постъпили 86 млн.лв. от ДДС - с 9 млн. лв. повече от предвиденото за 2016г. Приходите от осигурителни вноски (социални и здравни) достигат 7,3 млрд лв. Увеличението тук е с над 500 млн. лв. спрямо година по-рано. Над 105 млн. от ръста се дължи на повишение в постъпленията от здравноосигурителни вноски. Приходите към бюджета от социални и здравни осигуровки от офиса в Стара Загора са над 180 млн.лв.
Национална агенция за приходите е институцията, получила най-високо доверие от гражданите сред всички публични институции в България. Социологичекото проучване на Българска стопанска камара отчита, че НАП е институцията с най-голямо доверие на гражданите. 51 % от анкетираните са отговорили положително на въпроса как оценяват дейността на институциите в България и са дали доверието си на данъчната администрация. За справка, следващите институции в класацията са с 20 % по-ниски резултати.
Екипът на НАП дефинира успеха като процес, в който колкото повече отговорност и отношение от страна на екипа има, толкова гражданите показват доверие и ангажираност.
• Най-ценният актив в отношенията данъкоплатец - държава е доверието. През 2016 г. доверието между НАП и клиентите й става все по-голямо.
• Второ поредно независимо социологическо проучване тази година поставя НАП на първо място по степен на обществено доверие сред обществеността измежду всички други държавни органи.
• Трайно увеличение на дела на доброволно внесените в срок публични задължения.
• Нов подход, основан на помощ и подкрепа, по-малко, но по-целенасочени контролни действия, основно фокусирани върху организираните схеми за избягване на облагане.