Таксиметровият бранш в София внесе в Столичния общински съвет (СОС) искане за увеличение с 15% на минималната и максималната тарифа за километър пробег. Съгласно Закона за автомобилните превози общинските съвети имат задължението минимум един път в годината да актуализират максималните и минималните цени, съобразно икономическата обстановка, каза за БТА председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков. Той посочи, че в София такава актуализация не е правена от девет години, което наложи рязкото увеличение от миналата година.
На заседание на Транспортната комисия в СОС тази седмица от сектора са изразили искания за 20 % ръст.
Таксиметрови шофьори излязоха на протест срещу решението на съда за нападнат техен колега
Тази година вече имаше поскъпване на таксиметровите услуги. От 1 януари минималната дневна тарифа е 1,05 лева на километър, а дневната максимална тарифа - 1,78 лева. Минималната нощна тарифа стана 1,21 лева на километър, а цената на нощния таксиметров превоз на километър - 2,19 лева.
Друго искане е свързано с данъка за превоз на пътници от таксиметрови шофьори, който се определя от общините и е в размер от 300 до 1000 лева. За столицата той е малко над 800 лева. Идея на браншовите организации е да сработи мярката, според която таксиметровите шофьори плащат минимален размер от 300 лева., а държавата компенсира общините до приетия от тях размер на данъка.
Важна тема е и създаването на методика за изчисление на минималните и максималните цени за таксиметров превоз.
Радваме се, че поне в Столична община разговорите между общината и бранша станаха редовна практика, подчерта Красимир Цветков. По думите му СОС има необходимото разбиране относно проблемите в бранша. Ние от Национален таксиметров синдикат този понеделник ще внесем свое искане, заради продължаващите икономическа и инфлационна криза и тежкото състояние на транспортния сектор, но без това да е обвързано с бюджета, допълни Цветков. Той поясни, че идеята е общината да определи минимален размер съгласно закона, без значение приемането или неприемането на следващ бюджет на държавата.
При всяко вдигане на цените клиентът възприема това нещо „на нож“, каза Цветков. Според него повечето хора разбират, че таксиметровият бизнес има своята себестойност и работещите не могат да си позволят да работят на загуба. Търсим разумната граница, така че хем да бъде защитен браншът, хем да бъде защитен интересът на клиента, допълни Цветков. При продължаващо ценово увеличение и падане на рентабилността на този вид дейност, наистина очакваме да падне и броят на такситата, отбеляза той.
Подобряването на качеството на услугата значително предхожда повишаването на цените, смята Цветков. Той уточни, че през годините качеството се е повишавало в полза на нови автомобили, улесняване достъпа до услугата – приложения, инфраструктура. За нас цените в момента догонват качеството, а не обратното, добави Цветков.
Той отбеляза, че в бранша има натрупани и нерешавани в годините проблеми, но те са от административно-нормативен характер.
Не бива да забравяме, че в момента има сериозен спад на цените на енергоносителите на световните борси, каза за БТА заместник-председателят на Транспортната комисия в СОС Зафир Зарков. По думите му в следващите две седмици предстои да се разгледат експертно становищата на заместник-кметове, на заинтересованите страни с оглед обективността на исканията на бранша, а след това да се изготви доклад. Всичко това трябва да се случи до 31 октомври, когато по закон е крайният срок, допълни Зарков. Дотогава трябва и СОС да се произнесе за размера на цената и данъка.
От друга страна, стои и качеството на транспортната услуга – нещо, от което със сигурност има какво да желаем като потребители, отбеляза общинският съветник. Зарков изрази подкрепа за подпомагане на бранша чрез компенсации на данъка за превоз на пътници.
На заседание на Транспортната комисия в СОС тази седмица от сектора са изразили искания за 20 % ръст.
Таксиметрови шофьори излязоха на протест срещу решението на съда за нападнат техен колега
Тази година вече имаше поскъпване на таксиметровите услуги. От 1 януари минималната дневна тарифа е 1,05 лева на километър, а дневната максимална тарифа - 1,78 лева. Минималната нощна тарифа стана 1,21 лева на километър, а цената на нощния таксиметров превоз на километър - 2,19 лева.
Друго искане е свързано с данъка за превоз на пътници от таксиметрови шофьори, който се определя от общините и е в размер от 300 до 1000 лева. За столицата той е малко над 800 лева. Идея на браншовите организации е да сработи мярката, според която таксиметровите шофьори плащат минимален размер от 300 лева., а държавата компенсира общините до приетия от тях размер на данъка.
Важна тема е и създаването на методика за изчисление на минималните и максималните цени за таксиметров превоз.
Радваме се, че поне в Столична община разговорите между общината и бранша станаха редовна практика, подчерта Красимир Цветков. По думите му СОС има необходимото разбиране относно проблемите в бранша. Ние от Национален таксиметров синдикат този понеделник ще внесем свое искане, заради продължаващите икономическа и инфлационна криза и тежкото състояние на транспортния сектор, но без това да е обвързано с бюджета, допълни Цветков. Той поясни, че идеята е общината да определи минимален размер съгласно закона, без значение приемането или неприемането на следващ бюджет на държавата.
При всяко вдигане на цените клиентът възприема това нещо „на нож“, каза Цветков. Според него повечето хора разбират, че таксиметровият бизнес има своята себестойност и работещите не могат да си позволят да работят на загуба. Търсим разумната граница, така че хем да бъде защитен браншът, хем да бъде защитен интересът на клиента, допълни Цветков. При продължаващо ценово увеличение и падане на рентабилността на този вид дейност, наистина очакваме да падне и броят на такситата, отбеляза той.
Подобряването на качеството на услугата значително предхожда повишаването на цените, смята Цветков. Той уточни, че през годините качеството се е повишавало в полза на нови автомобили, улесняване достъпа до услугата – приложения, инфраструктура. За нас цените в момента догонват качеството, а не обратното, добави Цветков.
Той отбеляза, че в бранша има натрупани и нерешавани в годините проблеми, но те са от административно-нормативен характер.
Не бива да забравяме, че в момента има сериозен спад на цените на енергоносителите на световните борси, каза за БТА заместник-председателят на Транспортната комисия в СОС Зафир Зарков. По думите му в следващите две седмици предстои да се разгледат експертно становищата на заместник-кметове, на заинтересованите страни с оглед обективността на исканията на бранша, а след това да се изготви доклад. Всичко това трябва да се случи до 31 октомври, когато по закон е крайният срок, допълни Зарков. Дотогава трябва и СОС да се произнесе за размера на цената и данъка.
От друга страна, стои и качеството на транспортната услуга – нещо, от което със сигурност има какво да желаем като потребители, отбеляза общинският съветник. Зарков изрази подкрепа за подпомагане на бранша чрез компенсации на данъка за превоз на пътници.