/ БГНЕС
Жителите на квартал „Лозенец“ блокираха булевард „Арсеналски“ в знак на протест. Те се обявиха за незабавното връщане на трамвай №6, който от две години е спрян, предаде БГНЕС.
 
Гражданите се обявиха за незабавното връщане на трамвая в района и не искат да чуят той да бъде заменен от друг вид превоз.

Тайни агенти ще следят за мръсни автобуси и груби шофьори
 
"Аз съм тук, за да подкрепя всички възрастни хора, за които трамваят беше единствената им връзка с центъра. Много от тях взимаха трамвая, за да отидат да си вземат пенсиите от пощата и единствено трябваше да се спуснат по баира, за да стигнат до спирката. Сега трябва да вървят километри, за да стигнат до метрото. Настояваме трамваят да се върне незабавно", казва Ани Великова.

трамвай номер 6
БГНЕС


Красимира Еленова, която живее в "Лозенец" от 70 години, не може да си представи трамваят да отиде в историята. "Той не пречи на никого. Трасето е готово, преди 3 години платиха маса пари, за да сменят релсите. Сега изведнъж трябва да плащат пак, за да ги махат. Кой ще ги плаща тия пари? Ние няма да плащаме за тези глупости. Искаме си трамвая. Ако искат да пуснат и тролей, но на трамвая държим", категорична е Еленова.
 
Протестиращите припомниха, че за запазване на трамвая неправителствената организация "Спаси София" събра над 4300 подписа, които бяха внесени в Столичната община. Тогава кметът на София Йорданка Фандъкова и нейният заместник Евгени Крусев обещаха след края на строителството на метрото в района да върнат трамвая. Това трябваше да стане през 2017 г., но и до днес движението не е възстановено. Ако линията бъде закрита, това ще са още 2 км., с които общият брой на премахнатите релси ще стане над 10 км. за последните 14 години.

Момичета нападнаха контрольор на градския транспорт в София (ВИДЕО)
 
Ако бъде закрито трасето на трамвай №6, това ще е четвъртото трасе, което се закрива по време на мандата на Йорданка Фандъкова. Другите закрити трамвайни линии са 2,9 и 19, припомня БГНЕС.
 
От Столичната община заявиха, че общинският експертен съвет заедно с Направление „Архитектура и градоустройство“ в момента работят по два варианта за осигуряването на достъпност в района. Единият е да се запази трамвай №6 и запазване на съществуващия трамваен тунел при НДК. В този случай трамваи 1 и 7 ще продължат да се движат по съществуващата рампа на тунела. Ще бъде изградено ново разклонение и нова изходяща рампа по бул. „Витоша“.

Удължаването на пешеходната зона на Витошка скара общинари
 
Другата възможност е трамваят да бъде заменен от тролей. Той ще се движи по бул. „Арсеналски“, което продължава към ж.к. „Гоце Делчев“ и ж.к. „Манастирски ливади“. Този вариант осигурява връзка на жилищните квартали с центъра и станции на метрото.
 
Към настоящия момент се изготвят симулации на натоварванията и на транспортния трафик на избраните варианти, след което всички материали ще бъдат изпратени за разглеждане в Постоянните комисии по устройство на територията, архитектура, достъпна среда и жилищна политика и по транспорт и туризъм към Столичен общински съвет. През февруари различните варианти са били подложени обществено обсъждане, казват още от Столична община.
БГНЕС