Проучени бяха социалните ресурси за работа с деца в конфликт по време на изследване в Социално – педагогическия интернат в Стралджа. Извършени са и поредица интервюта, скрининг, специализирана оценка и анализ на психичното страдание на деца в риск. В зоните на проучването бяха историята на живота на децата, има ли насилие в детството, семеен статус, поведенчески проблеми, характеристика на асоциалното поведение, личностни особености, социална ситуация. Особено място в изследването бе отделено на родителите и тяхната отговорност за отглеждане и възпитание на детето.
Проверени бяха компетенциите на възпитателите , организирания прием и адаптация на новопостъпилите деца, организиране на ежедневието в група. В целевата група на изследването бяха освен деца от интерната, деца в риск, семейства на деца настанени в интерната и възпитателното училище, персонал, професионалисти, работещи с децата в региона на Сливен и Ямбол.
Очакването е изследването да помогне за разработката на методология за оценка на деца в конфликт със закона, да се предложат промени за индивидуализиране третирането на всяко дете, да се разработи предложение за нов модел на областно и местно ниво за работа с деца в конфликт със закона.