За да се развива, към детето трябва да се отнасяме като към възрастен. Това смята колектива на детска градина „Светулка“ в Шумен. В учебното заведение на децата се дават задачи като на възрастни, а в обучението се включват роботи и ментори от горните групи.
Dariknews.bg
Системата „Приятел“ се заражда в Дания, след което през Америка стига до България.
Тя обаче прилича много на нещо, което преди повече от два века е използвано в прохождащото тогава образование – взаимоучителната метода.
Dariknews.bg
Надежда Минчева, която е директор ДГ „Светулка“, обяснява, че тя залага на това, че едно голямо дете полага грижи за едно малко дете. Грижите са във всички области на пребиваването на детето в детската градина.
Най-големите постижения са в образователния процес.
Голямото дете помага, ако малкото не може да се справи с отговорите, насочва го – по техния си начин – те се разбират много добре.
А в образованието навлиза и робот.
Надежда Минчева казва, че до 7-годишна възраст имат една основна дейност – и това е дейността игра. Ето затова в играта на децата вкарваме истинските предмети от бита, за да могат да осъзнаят функциите и смисъла.
В света на големите – всеки има отговорности.
"Децата обичат да играят сюжетно-ролеви игри, в които те са в позицията на възрастен и работят някаква професия. Изключително им е интересно когато те могат да изпълняват с истински материали някаква задачи", казва директорката.
Когато се отнасяме към децата като към възрастни те много по-бързо разбират нормите и начините на поведение.
Според Надежда Минчева детето е непораснал възрастен.
Dariknews.bg
Детето е пълноправен човек и колкото по-рано този човек се ориентира в норми и правила, толкова по-лесно му е на него, казва тя.
В образованието обаче остава най-важен триъгълникът дете-родител-учител.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари