Проверка на електромери в Шумен извършват представители на Министерство на енергетиката, съвместно с екипи на „Енерго-Про". Тя е в следствие на проблема с двете януарски фактури, които трябва да бъдат заплатени в един и същи период. В Шумен около 5% от клиентите на електроразпределителя, което се отнася за малко над 6 000 електромера са получили по две фактури този месец.
Представители на министерството обясниха, че проверката цели да установи състоянието на електромерите, начина им на работа, както и изправността на показанията за дневна и нощна тарифа.
Електромерите, които се проверяват са избрани на случаен принцип, но всички са в сгради, в които има хора, получили по две фактури.
„Една от възможните причини за увеличени месечни сметки за електрическа енергия е неточност при електромерите, така че ние проверяваме електроемрите, които се обслужват от дружеството", поясни Иван Маринов - началник на Отдел „Технически контрол в енергетиката" към Министерство на енергетиката. По думите му, съществени нередности при проверката в Шумен не са засечени.
Той обясни още, че в някои от проверените електромери е имало неточност в часа, т.е. разминаване между този часа, показван от уреда и реалния час в момента. „Това обаче не означава, че тарифата е по-кратка от 8-те часа между 22:00 ч. и 06:00 ч. сутринта. Призоваваме хората, които забележат такива разлики да подадат сигнал, за да може да бъде коригиран часа", каза още Маринов.