Русенски университет усъвършенства системите си за управление на качеството
Русенски университет усъвършенства системите си за управление на качеството / снимка:РУ

 

Русенският университет започна работа по оптимизиране на системите си за управление на качеството, административните процеси и информационното обслужване на учебната работа в изпълнение на проекта „Усъвършенстване на системата за управление в Русенския университет за постигане на прозрачност и ефективност“. Главната цел е до края на следващата година висшето училище да има максимално прозрачно и ефективно управление на дейностите си – това заяви ректорът на университета, проф. Христо Белоев, който е ръководител на екипа.

Проектът се финансира по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ с подкрепата на Европейския социален фонд. Целева група е ръководният състав на университета – академичното, деканските и катедрените ръководства, а бенифициенти са служителите и студентите. Проектът приключва в края на декември 2014 г.

На външна организация ще се възложи финансов анализ, изготвяне и апробиране на модели за определяне себестойността на основните дейности в университета. Въз основа на тези оценки висшето училище трябва да разработи планове за действие по усъвършенстване на управлението на качеството, на администрирането и на учебните дейности.

Ще бъдат проведени поредица образователни форми. Планирани са два семинара  и дискусия за ефективността и прозрачността на управлението. Ще се организират курсове по „Система на управление на висшите училища“; „Комуникативни компетентности и компетенции на преподавателите във висшето училище“; „Етични стандарти в работата на преподавателя във ВУ“, „Корупция и висше образование“. Специални семинари са посветени на темата „Рейтингова система, оценяване на професионалните направления и механизми за повишаване на качеството на дейностите по реализация на завършващите“.

В процеса на работа по оптимизиране на качеството на учебния продукт и на учебната услуга ще се проведат две кампании сред студентите и бизнеса за регистриране на мненията, препоръките и становищата им. За тази цел ще се създаде on-line център за анкетиране и анализ на резултатите.

В резултат от изпълнението на проекта следва да се изгради интегрирана електронна информационна структура на всички учебни дейности включително базата данни за научноизследователската работа. В тази ситема ще бъдат обединени планираните за разработване и апробиране подсистеми Е-учебен план, Е-статус, Е-протокол и Е-разпис.

Проф. Пенчева поясни, че в бюджета на проекта, възлизащ на 492 679, 92 лв., средствата са разпределени за изграждане на информационната структура, on-line центъра и сайта на проекта; за моделите за себестойност на дейностите; за провеждането на анкетните проучвания; за образователните курсове; за организирането и провеждането на семинарите и дискусията и необходимите информационни материали.