Близо 2 месеца след като отвори офертите по обществената поръчка за ремонт на 15 шосета, сред които и Търговище – Разград, комисията, която ще избере кой да работи по тези пътища, оповести на страницата на Агенция „Пътна инфраструктура“ свое становище от 83 страници. Документът обаче твърде малко се доближава до дълго чаканите ремонти. В него детайлно се описват пропуските на кандидатите да извършат строителните работи.
45 са фирмите и консорциумите, които не са изпълнили всички изисквания на 7-членната комисия. Сред тях са и тримата кандидати, представили оферти за ремонта на 20-те километра от шосето Търговище-Разград, които се намират на територията на област Разград и предстои да бъдат ремонтирани с 12 338 322.78 лв. без ДДС.
Според протокола Обединение „Пътища 2016“-Шумен, в което влизат фирмите: „Барс“АД, „Пътища и мостове“ЕООД, „Пътно строителство“АД и „Пътстроймонтаж“ООД, има 4 пропуска при представянето на документите си. Представителите на обединението не са вписали дата на приключване на строителството на участъците, има и разминавания между километражите в различните документи, освен това относно техническото оборудване в една от декларациите е описано като лизингово, а в друга не е описано, относно изискваната строителна лаборатория в част от документите тя е собствена, а в друга – наета, не е описана и местоработата на експертите, които ще бъдат ангажирани по работата по проекта.
Вторият кандидат - Консорциум „Абритус“ Шумен, част от който са: „Винс ин Хок“ и „Автомагистрали Черно море“ – не е представил коректен договор за създаването на консорциума по отношение на това която фирмите ще изпълнява дейностите по строителството и е необходимо да се представи ново или допълнено споразумение. Освен това към строителното оборудване има само инвентарни номера, но не и държавни контролни номера.
Също две са и непълнотите на документацията при третия кандидат „Пътинжинерингстрой-Т“ЕАД. Тази фирма била представила договор за лизинг за оборудването си, но той нямал срок за действие, освен това експертът-координатор по безопасност и здраве не притежавал изискуемата квалификация – строителен техник или строителен инженер, а е минен инженер.
В обобщение накрая на 83-страничния документ, съставен на 8 август, се уточнява, че председателят на комисията Благородна Йорданова е възложил протоколът да се изпрати на всички участници с указания в срок от 5 работни от получаването му да бъдат отстранени несъответствията и предявени описаните документи, които да бъдат входирани в деловодството на АПИ до председателя на комисията в непрозрачен плик със заглавие Допълнение за подбор.
Така практическите дейности по ремонта на 15-те шосета по Оперативна програма „Региони в растеж“ няма как да са случат по-рано от догодина, тъй като дори и след 5-дневния срок всичко да е изрядно, ще дойде ред за следващите етап от работата на комисията, всеки от който може да продължи неизвестно колко време - обявяване на дата за отваряне на ценовите оферти на допуснатите участници, отваряне на офертите, обявяване на победителите, изтичане на срокове за обжалване, сключване на договори.