Гражданска платформа търси учители новатори за поколението на децата Алфа
Гражданска платформа търси учители новатори за поколението на децата Алфа / netinfo
 Учители, които  използват  иновативни методи  и  търсят начин да ангажират децата с преподаването си, ще  получат  награди. Идеята да се открият новаторите в класната стая   е на гражданската платформа  TEACHING ALPHA, в чието създаване участва и разградчанинът Владислав Драмалиев. В Разград инициативата бе представена от сдружение „Образование и бъдеще” – съобщиха от неправителствената организаци.
„Образование и бъдеще” споделя ценностите  на софийския екип и  иска намеренията на Влади и колегите му да достигнат до най-широк кръг хора, обясни Райна Маринова от разградската  гражданска организация.  „Аз самата съм  майка на две деца, които  са родени  след 2010  година и са част от поколението Алфа. Знам колко различен е  техният поглед към света, в който с помощта на  технологиите  ни заливат потоци от информация. С Влади  сме съученици и  споделяме  общата убеденост , че  образованието  трябва да се модернизира, за да  отговори на  нуждите на съвременната реалност.” – допълни тя.
TEACHING ALPHA е създадено от приятели и съмишленици, които работят в различни области, но искат  образователният процес у нас да се адаптира към съвременните поколения. Целта ни е да насърчим  учителите, които налагат нови успешни практики,  интересни за децата, които тепърва ще влязат  в училище. Събираме дарителски фонд, с който ще поощрим финансово новаторите. Очакваме  родители, ученици, граждани да номинират  педагозите, които променят българското училище. Те могат да направят това  до 24 май на сайта на  платформата https://www.teachingalpha.org/.  „Ние ще  разгледаме номинациите,  ще  направим интервюта с  финалистите и ще обявим призьорите  на 15 септември” - съобщи Владислав Драмалиев.
Маринова и Драмалиев благодариха на Началника на Регионалното управление на образованието в Разград  Ангел Петков  за институционалната подкрепа  на  инициативата. Петков. Той също  участва в представянето на  платформата, коментира, че в областта има учители новатори, чиито  усилия  трябва да се подкрепят.
Номинациите са отворени за  всички, които  искат активно да насърчат  иновациите в класната стая.  Най-много ще разчитаме на родителите и учениците, защото те са „реалните клиенти” на образователната система  и  могат най-точно да идентифицират наистина добрите практики, смятат в TEACHING ALPHA и в „Образование и бъдеще.”