Възкресяват с частни капитали проекта за яхти и лодки по Марица
Възкресяват с частни капитали проекта за яхти и лодки по Марица / netinfo
Публично-частно дружество да инвестира в превръщането на 11-километровия участък на р. Марица в Пловдив в плавателен, с много атракциони, заведения и зони за отдих, ще предложи на общината пловдивският хотелиер Вълчо Арабаджиев.

Идеята вече е консултирана с кмета Иван Чомаков и бе лансирана по време на конференцията “Европейски старт за българския туризъм”, която се проведе днес в Пловдив по инициатива на Националния борд по туризъм.

Бизнесът в града е готов да участва във финансирането на мащабно хидрогеоложко проучване, защото Пловдив се нуждае от нов символ, който да привлича туристите, обясни Арабаджиев пред Дарик. Според него частните инвеститори ще си върнат вложените пари от печалбите от бъдещите атракциони и заведения по поречието на реката. При реализацията на проекта ще се използват съществуващите шлюзове на реката, като вероятно ще се наложи прокопаване на дъното с около 1,5 – 2 метра.

До 2-3 месеца той ще внесе официално оферта за публично-частното партньорство в Общинския съвет. Арабаджиев добави, че в близките седмици ще бъде създадена работна група, с участието и на експерти от областната управа, която да оформи предложението. Държавата също ще има решаваща роля за реализацията на проекта, защото реката е изключителна собственост, подчерта хотелиерът.

Споразумение за сътрудничество между община Пловдив и Националния борд по туризъм подписаха днес по време на конференцията кметът Иван Чомаков и председателят на браншовата организация Георги Гергов. То е безсрочно, а целта му е да бъде използван максимално естествения потенциал на Пловдив да бъде основна туристическа дестинация в район “Южен – Централен”. За последните 7 години хотелите в Пловдив са се увеличили 4 пъти и в момента са 52, като легловата база е нарастнала с 50%, посочи кметът Чомаков. Броят на нощувките на чуждестранни туристи се е вдигнал 2 пъти, като през миналата година те са достигнали 154000. Според данните от национално представително проучване сред 800 души, 80% от бизнесмените сочат Пловдив като предпочитано пред София място за конгресни прояви и бизнес-мероприятия.