Всички собственици на апартаменти, къщи, дворни места, парцели или офис-имоти в Пловдив трябва да подадат информация за собствеността си до края на юни. Дотогава ще бъде попълвана безплатно за гражданите базата данни в кадастралния план и имотния регистър на общината, което става със заем от Световната банка. Това заяви заместник-кметът Атанас Славов след днешната среща на екипа на кмета Иван Чомаков с представителя на Световната банка за региона Флориан Фихтл.
Гражданите могат да предоставят копие от нотариалния акт на специалистите от фирмите-изпълнителки на проекта, които ще замерват имотите на място, обясни изпълнителният директор на Агенцията по кадастъра Цветен Боев. Експертите обаче нямат право да влизат вътре в жилищата.
Документът може да се занесе и във всяко едно от шестте районни кметства, където общината ще предостави офиси на фирмите, набиращи базата данни, съобщи заместник-кметът Славов. Той подчерта, че за допълнително вписване в кадастралната карта, която ще е готова до юли догодина, ще се плаща. Дотогава обаче услугата е безплатна.
Заместник-министрите на правосъдието и на регионалното развитие Ана Караиванова и Калин Рогачев изтъкнаха, че проектът на Световната банка е с изключителна практическа стойност, защото ще ограничи измамите при сделки с недвижими имоти и ще улесни бизнеса при реализацията на инвестиционни проекти.
В момента партидите в имотния регистър се водят по името на собственика, а не на самия имот, информацията е разпръсната в няколко институции, а за част от имотите – например за придобитите по давност, тя изобщо липсва.