В един от общо 114 влака има работещ хладилник, където машинистите да оставят храна и вода, прозорците се уплътняват с вестници, а вратите се затварят с трупчета. За това алармира председателят на КТ „Подкрепа” Атанас Кръстев.
По думите му в локомотивите липсват още сенници, които да предпазват машинистите от 40-градусовите жеги през лятото. Дунапрени в седалките им също липсват и повечето машинисти страдат от дискова херния и дископатии, уточни Кръстев.
Синдикатите настояват за проверка от Инспекцията по труда в Пловдив, която да констатира проблемите и да направи предписания.
По думите на експертът по Безопасност и здраве при работа Иван Баталийски заради ниското заплащане и лошите условия на труд има огромен недостиг на машинисти. 12 машинисти напуснаха пловдивското депо, за да работят в метрото в София, където взимат 1700 лв. заплата.
В Пловдив машинистите получават 664 лв. заплата, а служители се оплакват, че от 30 години заплатата им не се е променила и от два месеца не са получавали полагащите им се ваучери за храна в размер на 40 лв., каза още експертът.
Независимо от това машинистите от пловдивското локомотивно депо са заявили желанието си да дарят социалните си бонуси в размер на 250 лв. на вдовицата на загиналия в катастрофата при гара Калояновец.
Паралелно с това синдикатите от КТ „Подкрепа” организират дарителска кампания в помощ на съпругата загиналия машинист. В нея ще бъде преведена и сумата от 80 000 лева от застраховката живот на машиниста.