Несъстоятелността на „Градски транспорт” отменена  с мотив липса на публични задължения, докато държавата си търси над 1 млн. лв
Несъстоятелността на „Градски транспорт” отменена с мотив липса на публични задължения, докато държавата си търси над 1 млн. лв / netinfo
Решението на Върховния касационен съд за отмяна несъстоятелността на „Градски транспорт” е мотивирано с две абсолютно несъстоятелни твърдения и ще бъде обжалвано. Това заяви управителят на фирма „Векта” Петър Никленов, когото съдът призна за най-голям кредитор на превозвача по прекратеното и отново върнато за разглеждане производство.

ВКС се позовава на удостоверение, че „Градски транспорт” няма публични задължения, а Агенцията за държавни вземания бе втори поред кредитор с вземания за 1 млн. 194 хил. лева, посочи Никленов. Според него, приватизацията на превозвача също е неправомерно посочено от новия състав върховни магистрати като основание за отмяна на несъстоятелността. Смяната на собствеността на едно предприятие не кореспондира непременно с неговата платежоспособност, а е факт, че и с частен собственик „Градски транспорт” не си обслужва задълженията, каза кредиторът. Той обяви, че новите поправки в ГПК му дават право да обжалва решението, макар да е записано, че то е окончателно. Никленов обяви, че ще използва и процесуални основания – неоснователното според него приемане на договора за продажба на акциите на „Градски транспорт” на фирмата на Ангел Батаклиев „Транс сити” като ново обстоятелство по делото. То не е ново, а и бе отхвърлено от предишния състав на Върховния касационен съд, заяви управителят на „Векта”.  Той добави, че е изумителна скоростта, с която в Окръжния съд е образувано новото дело за несъстоятелност само два дни след решението на ВКС и без да са налице указания за производството. /Чуй подробности от прикачения звуков файл/

Не искам да продължавам с опроверженията на тема „нямам сестра – магистрална труженичка”, коментира мажоритарният собственик Ангел Батаклиев. Той заяви, че още не се е запознал с мотивите на съда, тъй като беше в чужбина. Не зная какви точно документи са представили юристите ми, отговори Батаклиев на въпрос на Дарик как при повече от 1 млн. задължения към АДВ се твърди, че дружеството няма публични дългове. Той обаче заяви - цитирам - че ако Никленов е искал да управлява "Градски транспорт" , е трябвало да се яви на наддаването за акциите.