Наказана търговка благодари на НАП с „валентинка“ (СНИМКА)

/ ThinkStock/Getty Images
Поредната собственичка на магазин във Велинград, затворен за 14 дни заради разпаднала се връзка с НАП, благодари на Приходната агенция с ...„валентинка“. Под суховатото съобщение на данъчните, че обектът е запечатан, на входа на обекта грее огромно червено сърце, а текстът в него гласи:

Прогнозират поскъпване на всички стоки и услуги в страната

„Скъпи клиенти, по независещи от нас причини магазинът няма да работи до 22 февруари 2019 г. В седмицата на Свети Валентин благодарете с любов на НАП и българския съд! А ние благодарим на Вас, че отново ще ни посетите!“. Авторката на нестандартното послание Ели Христова коментира, че всеки ден от живота си има какво да научи и за какво да благодари.

От този житейски урок очаква да не я пречупи, а да я амбицира да се бори. Тя е обжалвала наказателното постановление още в петък при налагането на санкцията. Той бил запечатан малко преди 17,00 часа, а 15 минути по-късно излязло съдебното решение, че жалбата се отхвърля.

НАП Пазарджик
Дарик Пловдив


Жената обаче е твърдо решена да продължи, защото в случая има технически проблем, а не опит за укриване на данъци. Това би могло да се провери от фискалната памет на апарата, от подаваните всеки месец декларации, от всички платени до момента налози в същата институция, която безкомпромисно спира дейността на фирмата за цели две седмици.

Христова обяснява още, че идеята за сърцето, посветено на данъчните, не е проява на хумор или сарказъм. Направила го, защото не иска в очите не редовните си клиенти да изглежда като брутален закононарушител, без да се знае точно за какво е наложена суровата санкция.

Велинградчанката е една от десетките търговци във Велинград, чиито обекти са принудително затворени след проверки, при които е установено, че касовите апарати не подават месечни отчети в реално време към НАП. Същевременно устройствата изписвали, че данните са успешно изпратени и не е ясно защо не са получени в държавното ведомство. Ощетените уверяват, че не ощетяват хазната и това се вижда по отпечатаните на хартия отчети със същите данни.

Преди дни от НАП отговориха на наше запитване, че проблемът не е в техните сървъри, нито в телекомите, където нямало вероятност постъпила информация да се изгуби. Същото твърдят търговците и отговорните за техническото обслужване на фискалните устройства фирми. Междувременно акцията на данъчните продължава с масово затваряне на обекти и произтичащите от това загуби за бизнеса.