Конфликт на интереси в бъдещия Общински съвет
Конфликт на интереси в бъдещия Общински съвет / netinfo

Има механизми цените на билетите в градския транспорт не само да не се увеличават, но и да бъде разширен кръга на преференциалните пътувания, заяви в предаването Дарик кафе управителят на Хеброс бус Веселин Дошков, който е участвал в разработването на транспортната програма на ГЕРБ. Той посочи, че за целта общината трябва да плаща на превозвачите на километър пробег, за което са необходими не повече от 2 млн. лева допълнително от бюджета. В момента общината покрива едва 1/3 от разходите за возенето на пенсионери, студенти и ученици, а сумата за компенсации на транспортните фирми – 1,2 млн. лв не е мръднала от 2000-та година, каза още Дошков.

Той определи присъствието на превозвачи на избираеми места в листата на БСП като явен конфликт на инетереси. Недопустимо е те като съветници да участват в изработването на правилата, по които трябва да работят като превозвачи в обществения транспорт на Пловдив, заяви управителят на “Хеброс бус”

Той подчерта, че програмите на ГЕРБ и на социалистите в областта на транспорта се различават коренно, въпреки че и в двете фигурират въвеждането на GPS за контрол на обществените превози и създаването на бус-ленти. “За разлика от БСП, ние залагаме на разширение и допълнително уплътняване на транспортната схема, защото градът има нужда от нови линии”, каза Дошков. Според него и принципите за реализация на управленските идеи са различни. За да се въведе плащане към превозвачите на километър, освен GPS – контрол ГЕРБ разработва цялостна система за управление на трафика, подготвя въвеждането на електронна система за таксуване и електронно обслужване на автобусните спирки.