/ БТА
Две нови дирекции ще има в структурата на общинската администрация в Кърджали.

Обособяването им е част от промените в структурата на администрацията, които гласуваха на свое заседание общинските съветници. Двете дирекции са: „Финанси“ и „Хуманитарни дейности и социална политика“. Досега те бяха само отдели.

Четирима ще бъдат заместник-кметовете на община Кърджали (СНИМКА)

Идеята е чрез новата дирекция „Финанси“ да се постигне по-голям контрол върху финансите на общината, особено в частта за разходите. Дирекция „Хуманитарни дейности” обединява няколко досегашни отдела и включва образование, култура, младежки дейности, спорт и туризъм.

„Актуализацията се налага поради няколко причини, като идеята е да се предлага по-качествено обслужване на жителите на общината, а също така и общинска администрация да работи по-ефективно, оптимизирайки организационно работните процеси“, каза пред журналисти кметът на общината Ерол Мюмюн.

И допълни, че досегашната структура има необходимост от промени, за да е пълноценно в ползва на обществото. Настоящата структура е приета с решение на Общинския съвет през 2003 г..

Съгласно новата, превес ще имат служителите от специализираната администрация, спрямо общата администрация. Според докладната, с която се предлагат промените, броят на работещите в общинската администрация е 236 души, плюс 96 кметове на кметства в общината и двама главни специалисти.

Попитан дали с промените в структурата на общинската администрация предстоят съкращения, кметът отговори: „Мисля, че съкращенията няма да повишат качеството на обслужване на гражданите.

Съкращенията биха довели до по-голям спазъм и до повече проблеми в изпълнението на задълженията на служителите в общинската администрация. Да не забравяме, че община Кърджали е една от най-големите общини като брой населени места, гражданите на които също имат нужда от качествено обслужване. Затова в новата структура имаме минимално редуциране”.
Валентина Стоева, БТА